| کد خبر: 169754 |

میرشفیع تشریح کرد:

◄ دریافت عوارض آزادراهی بر مبنای میزان استفاده از طول آزادراه

مبلغ عوارض برای افرادی که از کل آزادراه استفاده می‌کنند با افرادی که از بخشی از طول آزادراه استفاده می‌کنند متفاوت است و در فازهای تکمیلی به نسبت کیلومتر و تردد عوارض دریافت می‌شود.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: اخذ الکترونیکی عوارض امسال حتماً اجرایی می شود اما به تابستان امسال و سفرهای تابستانی نمی رسد.

 سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور به تشریح جزییات اجرای طرح سامانه پرداخت های نوین در آزادراه های کشور پرداخت.

وی با بیان اینکه اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی موضوعی است که ماه ها در این شرکت در حال بررسی بود گفت:  در صورت امضای نهایی قرارداد طرح آماده ابلاغ و سپس اجرا خواهد بود.

میر شفیع در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح نیز گفت: اخذ الکترونیکی عوارض امسال حتماً اجرایی می شود اما به تابستان امسال و سفرهای تابستانی نمی رسد.

وی گفت: هنوز تعیین نشده است که طرح به صورت پایلوت در آزادراه تهران- ساوه انجام شود یا سایر اتوبان ها برای اجرای این طرح انتخاب شده اند.

میرشفیع درباره اینکه اجرای این طرح برای کسانی که تنها از چند درصد از طول آزادراه استفاده می کنند چگونه خواهد بود، گفت: مبلغ عوارض برای افرادی که از کل آزادراه استفاده می کنند با افرادی که از بخشی از طول آزادراه استفاده می کنند متفاوت است و در فازهای تکمیلی به نسبت کیلومتر و تردد عوارض دریافت می شود.

به گفته میرشفیع این طرح به اجرای عدالت نزدیک است و رفته رفته عادلانه تر می شود و بر مبنای کیلومتر و سرعت عبور متنوع تر خواهد شد و کاربران جاده در صورت استفاده از طول کمتر  آزادراه عوارض کمتر دریافت می کند.

او این را هم گفت که اکنون این طرح درگیر مسائل اداری و هماهنگی با سیار بخش ها است و توضیح داد: پیمانکار و شرکت خدمات دهی مشخص است و اکنون درگیر کیفیت و نصب دوربین ها و ارتباط گیری با بانک مرکزی برای سیستم های دریافت و پرداخت و هماهنگی با پلیس برای جریمه کسانی که بدون شارژ عبور می کنند هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.