| کد خبر: 168848 |

◄ توسعه آزادراه‌ها با مشارکت بخش خصوصی

در تلاشیم تا راهکاری فراهم شود که مطالبات سرمایه‌گذاران از دولت به‌عنوان تضمین در بانک‌ها پذیرفته شود. خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر افزود: با توجه به کمبود منابع در شرایط فعلی اگر بخواهیم برای اجرای پروژه‌ها تنها به اعتبارات دولتی اکتفا کنیم، اتمام آن‌ها سال‌ها طول می‌کشد و درحال حاضر پتانسیل‌های بخش خصوصی است که توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور را زنده نگه‌داشته است.

تین نیوز

در تلاشیم تا راهکاری فراهم شود که مطالبات سرمایه‌گذاران از دولت به‌عنوان تضمین در بانک‌ها پذیرفته شود. خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر افزود: با توجه به کمبود منابع در شرایط فعلی اگر بخواهیم برای اجرای پروژه‌ها تنها به اعتبارات دولتی اکتفا کنیم، اتمام آن‌ها سال‌ها طول می‌کشد و  درحال حاضر پتانسیل‌های بخش خصوصی است که توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور را زنده نگه‌داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، خادمی در دیدار با اعضای کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها تسهیل و فراهم نمودن بسترهای لازم برای حضور پررنگ‌تر سرمایه‌گذاران در پروژه‌های عمرانی را  از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت:‌ برنامه ما این است تا شرایط را به‌گونه‌ای مهیا کنیم تا با همراهی و مشورت شما و افزایش جذابیت‌های مشارکت موانعی را که بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد برداریم.

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در بررسی موارد مطرح‌شده در حوزه مالیات و ارزش‌افزوده سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: این موارد ظرفیت پیگیری جدی دارد و برای حل‌وفصل آن کارگروهی تشکیل می‌شود تا با روش‌های قانونی به این موضوعات رسیدگی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خاتمه جلسه دستور تشکیل یک کارگروه برای بررسی و طبقه‌بندی مشکلات مطرح‌شده را صادر کرد تا عناوین مطرح‌شده در گروه‌های تخصصی پیگیری شود.

با توجه به اهمیت ترانزیت در اقتصاد ایران، توسعه بزرگراه‌ها یکی از نکات مهمی است که در صورت تحقق می‌تواند درآمد سرشاری را به کشور سرازیر کند. با توجه به کمبود بودجه‌های عمرانی برای این مهم، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با مشارکت در ساخت این شریان‌های حیاتی می‌توانند سود سرشاری به دست بیاورند و از طرفی اقتصاد کشور را هم متحول کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.