| کد خبر: 167070 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ تکمیل زیرسازی راه آهن میانه-بستان آباد

با تکمیل زیرسازی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد، عملیات بالاست‌ و ریل‌گذاری یک خط از این محور نیز به عنوان یکی از 5 طرح اولویت دار ریلی انجام شده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی،ضمن اعلام تکمیل زیرسازی راه آهن میانه-بستان آباد گفت: زیرسازی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد تکمیل‌شده، عملیات بالاست و ریل‌گذاری یک خط از این محور نیز انجام‌شده و عملیات قشر دوم بالاست نیز در 64 کیلومتر از این محور به اتمام رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیراله خادمی طول این خط ریلی را 134 کیلومتر اعلام و عنوان کرد: این محور دارای 3 ایستگاه اصلی است و 4 هزار و 142 متر تونل و هزار و 154 متر پل خاص دارد که این ارقام نشان از صعوبت عملیات اجرایی در این منطقه کوهستانی دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی سه ایستگاه درجه‌ دو در شهر‌های زاویه، نقلان و شهریار نیز تکمیل‌شده و ایستگاه بستان‌آباد هم با پیشرفت فیزیکی 31 درصد در حال اجرا است که در موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی ادامه این مسیر ریلی خاطرنشان کرد: از ایستگاه بستان‌آباد تا باسمنج نیز 30 کیلومتر است که زیرسازی 13 کیلومتر تکمیل و برنامه‌ریزی‌شده است تا 17 کیلومتر باقی‌مانده نیز تا پایان سال به اتمام برسد.

خادمی درباره جزییات عملیات اجرایی در این محدوده بیان کرد: اجرای پنج دستگاه پل خاص به طول 850 متر در فاصله بستان‌آباد تا باسمج در حال پیگیری است و در صورت تأمین اعتبار موردنیاز ورق‌های خاص عرشه‌ این پل‌ها خریداری و اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بهره‌برداری این خط ریلی را برای استان آذربایجان شرقی بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: این خط ریلی فاصله پایتخت تا شهر تبریز را 114 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و زمان سفر را 5.5 ساعت کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.