| کد خبر: 163921 |

معاون وزیر راه عنوان کرد:

◄ سال 97، سال شکوفایی بخش آزادراهی است

امسال درزمینهٔ آزادراهی شاهد افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال، بخش عمده آزادراه جنوبی تهران، آزادراه خرم آباد-بروجرد، آزادراه همت-کرج و قطعات عمده آزادراه ارومیه-تبریز خواهیم بود.

تین نیوز

 دیدار نوروزی معاون وزیر راه و شهرسازی با مدیرعامل شرکت‌های پیمانکاری و مهندسین مشاور برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در این دیدار خیرالله خادمی افتتاح راه‌آهن کرمانشاه در آخرین روز سال گذشته توسط رئیس‌جمهور را به‌عنوان آخرین پروژه ملی باعث افتخار مجموعه راه‌سازی کشور دانست و گفت: افتتاح و تحویل کامل راه‌آهن کرمانشاه در سال گذشته و افتتاح پروژه  آستارا-آستارا در روزهای ابتدایی سال جدید نشان از  برداشته شدن گام‌های بلند در توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور دارد.

خادمی همراهی جامعه مهندسی کشور در سال 1396 را سبب دستیابی به اهداف دانست و با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ای و کاهش 25 تا 30 درصدی بودجه شرکت ساخت در سال جدید گفت: در سال 1396 به شرکت ساخت و توسعه 4 هزار 800 میلیارد تومان از منابع مختلف اعتبار ابلاغ شد که حدود 85 درصد آن از سایر منابع که بیشتر شامل اسناد خزانه بود، تخصیص یافت و از این میزان تنها 200 میلیارد تومان آن نقدینگی بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی توجه به بحث توسعه پایدار در پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل را از دیگر موارد دارای اهمیت عنوان و اضافه کرد: دیگر ساخت پروژه‌ها تنها به خود پروژه محدود نمی‌شود و آنچه دارای اهمیت است توجه به اثرات بلندمدت پروژه‌ها در شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی، بنیادی و زیست‌محیطی است.

خادمی ادامه داد: توجه به منظر راه از دیگر مواردی است که با ابلاغ آیین‌نامه آن به‌طور رسمی در دستور کار قرارگرفته و ما از شما به‌عنوان بخش فنی و مهندسی کشور در ساخت راه می‌خواهیم تا در این زمینه ضمن همکاری با شرکت پیشنهادهای خود را نیز در اختیار ما قرار دهید تا بتوانیم بحث معماری و منظر راه را در ساخت پروژه‌های زیربنایی لحاظ کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در نظر گرفتن جوانب مختلف مربوط به گردشگری راه را از دیگر مواردی برشمرد که بایست در سال جدید به آن توجه ویژه‌ای شود و گفت: اینکه راه تنها به‌عنوان مسیر اتصال در نظر گرفته نشود و به‌اصطلاح خود راه مقصد گردشگری باشد بحثی است که در تاریخ راه‌سازی ما امری ریشه‌دار به‌حساب می‌آید که امید داریم شرکت‌های مهندسین مشاور در طرح‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی سال 1397 را سال شکوفایی بخش آزادراهی دانست و گفت: علاوه بر پروژه‌های میانه-بستان‌آباد، مهاباد-ارومیه و قزوین-رشت که در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند امسال درزمینهٔ آزادراهی شاهد افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال، بخش عمده آزادراه جنوبی تهران، آزادراه خرم آباد-بروجرد، آزادراه همت-کرج و قطعات عمده آزادراه ارومیه-تبریز خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.