| کد خبر: 160066 |

◄ بازدید خادمی از روند احداث راه‌آهن میانه-تبریز

روسازی راه‌آهن میانه-بستان‌آباد 90 درصد پیشرفت داشته است. خیرالله خادمی با اعلام این خبر افزود: با تکمیل این طرح، مسیر ریلی تهران-تبریز صد کیلومتر کاهش خواهد یافت.

تین نیوز

روسازی راه‌آهن میانه-بستان‌آباد 90 درصد پیشرفت داشته است. خیرالله خادمی با اعلام این خبر افزود: با تکمیل این طرح، مسیر ریلی تهران-تبریز صد کیلومتر کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در بازدید از پروژه راه‌آهن میانه-تبریز گفت: روسازی 115 کیلومتر از این مسیر به‌صورت یک‌خطه اجراشده و 17 کیلومتر باقی‌مانده تا بستان‌آباد به‌زودی تکمیل خواهد شد.

خیرالله خادمی بابیان اینکه هزینه اجرای این طرح بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال برای این خط صرف شده و برای اتمام آن به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است تا خط به بستان‌آباد برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: از این میزان حدود ۲ هزار میلیارد ریال تخصیص‌یافته و در صورت تأمین ۳ هزار میلیارد ریال دیگر کار ایمن‌سازی و آماده‌سازی خط برای عبور قطارهای مسافربری و باری فراهم می‌شود.

خیرالله خادمی بابیان اینکه این خط ریلی از شریان‌های اصلی شبکه راه‌‌آهن سراسری در منطقه شمال‌ غرب و جاده ترانزیت ریلی شرقی- غربی کشور است، گفت: اکنون در آذربایجان شرقی بیش از ۲ هزار کیلومتر انواع مسیرهای حمل‌ونقلی شامل مسیرهای ریلی، آزادراهی، بزرگراهی، راه اصلی و روستایی در حال اجراست که می‌تواند تحولی در بخش توسعه زیرساخت‌های استان ایجاد کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.