| کد خبر: 155848 |

شکسته شدن رکورد 30 ساله در ساخت ایستگاه راه‌آهن

غلامرضا رضایی بالاجو سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، از افتتاح و بهره‌برداری 10 ایستگاه راه‌آهن به مساحت 4.5 میلیون متر مربع تا پایان سال جاری خبرداد.

تین نیوز

غلامرضا رضایی‌بالاجو سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، از افتتاح و بهره‌برداری 10 ایستگاه راه‌آهن به مساحت 4.5 میلیون متر مربع تا پایان سال جاری خبرداد.

غلامرضا رضایی‌بالاجو گفت: با توجه به اولویت توسعه شبکه ریلی در سال جاری، پنج مرکز استان در این سال به شبکه ریلی متصل می‌شوند و عملیات اجرایی ایستگاه‌های راه‌آهن سرعت بیشتری گرفته است.

او افزود: به دلیل کمبود اعتبار عملیات ساخت ایستگاه‌ها فازبندی شد و بخش مسافری در اولویت قرار گرفت. ابتدای سال 96 با اخذ مجوز از شورای عالی فنی و پرداخت مطالبات پیمانکاران، ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن شتاب بیشتری گرفت و رکورد 30 سال گذشته را شکست و به دو برابر میانگین ساخت از لحاظ متراژ رسید.

 رضائی‌بالاجو با تأکید بر افتتاح ایستگاه همدان و ساوه در مسیر تهران-همدان گفت: ایستگاه‌های فیروزان و کرمانشاه در محور غرب آماده بهره‌برداری هستند و ایستگاه‌های نقده و ارومیه در مسیر مراغه-ارومیه در مرحله نهایی آماده‌سازی قرار دارند. عملیات ساخت ایستگاه بستان‌آباد در محور میانه-تبریز شروع شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. ایستگاه‌های کوهین، لوشان، سراوان و رشت نیز در مراحل پایانی عملیات ساخت قرار دارند.

سرپرست اداره کل ساخت  ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها افزود: مناقصه ساخت 20 ایستگاه نیز تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.