| کد خبر: 155121 |

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:

بهره‌مندی از نیروهای متخصص عامل همگرایی درون سازمانی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکیه بر تعامل و همگرایی برنامه‌ریزی شده است تا کلیه امور با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی شرکت و نیروهای متخصص درون سازمانی انجام شود و در این زمینه نیروسازی برای آینده سازمان نیز در دستور کار قرار دارد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکیه بر تعامل و همگرایی برنامه‌ریزی شده است تا کلیه امور با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی شرکت و نیروهای متخصص درون سازمانی انجام شود و در این زمینه نیروسازی برای آینده سازمان نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جلسه هم‌اندیشی مدیرعامل با معاونان، مدیران و روسای حوزه‌های نظارت و کنترل پروژه‌های شرکت برگزار شد و در آن به تبادل نظر در خصوص برنامه‌ها و چشم‌اندازهای پیش رو پرداخته شد.

خیرالله خادمی با تاکید بر تعامل و همگرایی در شرکت گفت: با توجه به وظایف تخصصی شرکت و اهداف تعریف شده در این خصوص سعی شده است تا کلیه امور با تکیه بر توانمندی‌های داخلی شرکت و نیروهای متخصص درون سازمانی انجام شود و در این زمینه نیروسازی برای آینده یک شرکت نیز صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: روند نوینی در  احداث پروژه‌های عمرانی کشور تعریف شده است و با در نظر گرفتن کمبود اعتبارات نقدی در حوزه عمرانی نیاز است تا کلیه طرح‌ها  با تکیه بر اسناد خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و نظیر آن پیش برده شود.

وی افزود:‌ طبق آیین‌نامه بند (ه) تبصره 5 قانون بودجه سالجاری با در نظر گرفتن سود سالانه 8 درصدی در خصوص اسناد خزانه اسلامی بخش مهمی از دغدغه پیمانکاران حل شده است و پیمانکاران می‌توانند با خاطر آسوده از این تسهیلات استفاده کنند.

خادمی تکیه بر توانمندی‌های مدیریتی را یک اصل برشمرد و افزود:‌ در راستای تسهیل روند اجرای پروژه‌ها مدیریت منسجم و یکپارچه نقش اصلی ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه امسال را سال توسعه خطوط ریلی برشمرد و عنوان کرد: اولویت اصلی و هدف‌گذاری شرکت برای سال 1396 تکمیل پنج طرح ریلی کشور و اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی است که بخش عمده‌ای از عملیات انجام شده است و به زودی شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود.

وی بهره‌برداری از 919 کیلومتر خط ریلی تا پایان سال را رکورد مهمی در این زمینه دانست و افزود:  با اتمام ریلگذاری 516 کیلومتر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سالجاری بهره‌برداری از پنج اولویت ریلی کشور تا پایان سال با دارا بودن 52 کیلومتر تونل، 110 میلیون مترمکعب خاکریزی و خاکبرداری رکوردی بی‌سابقه در کشور است.

در ادامه جلسه معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها مطابق سیاست‌گذاری‌ها سال آینده را سال توسعه آزادراه‌های کشور اعلام کرد و گفت:‌ هم اکنون هزار و 200 کیلومتر آزادراه در دست اجرا است که بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها ابر پروژه‌های آزادراهی چون، اصفهان- شیراز، تهران- شمال، حرم تا حرم، همت- کرج و ... است.

سید حسین میرشفیع استقبال سرمایه‌گذاری بخش خصوص در پروژه‌های آزادراهی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: به منظور سهولت مشارکت مدل‌های جدیدی از قرارداد‌ها با ریسک‌های پایین، تنوع روش‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده و با این تدابیر حضور سرمایه‌گذران نسبت به گذشته فعال‌تر شده است.

وی تمرکز بر مطالعات پیش از اجرای پروژه را بخش مهمی از عملیات دانست و خاطرنشان کرد: سعی شده است تا با مطالعات منظم‌تر و دقیق‌تر کیفیت این بخش افزایش یابد و بدین ترتیب بخش مهمی از هزینه‌هایی که به پروژه تحمیل می‌شود نیز از بین خواهد رفت.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با تاکید بر مهندسی ارزش افزود:‌ باید به نظام کنترل کیفیت و مدیریت کیفیت در پروژه‌ها توجه شود و این اقدامات باید از مرحله شروع مطالعات هر پروژه پایه‌گذاری گردد.

در ادامه معاون ساخت وتوسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها توسعه این بخش را بر مبنای کریدورهای کشور دانست و گفت: در حال حاضر 102 طرح در این حوزه در دست اجرا است و اولویت‌بندی با پروژه‌هایی است که در کریدورهای کشور واقع شده است.

محمدرضا کدخدا زاده افزود: 850 کیلومتر راه در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شده است و با در نظر گرفتن بودجه تخصیص یافته باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت نیز دراین جلسه ظرفیت‌سازی در حوزه نیروی انسانی را یکی دیگر از اهداف شرکت برشمرد و گفت: استعدادیابی، شایسته‌گزینی و جانشین‌پروری از عناصر اصلی موفقیت سازمان‌ها است و در این شرکت نیز سعی شده است به فراخور بودجه‌، دوره‌های آموزشی متناسب با این اهداف برگزار شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه نیز در این جلسه به بررسی اعتبارات سال 1396 پرداخت و اظهار داشت: در سال 1395 اعتبارات عمرانی کشور 58 هزار میلیارد تومان بود که 42 هزار میلیارد تومان آن معادل 74 درصد در سطح کشور تخصیص پیدا کرد که سهم شرکت ساخت از این تخصیص بالاتر از میانگین کشور بود.

 وی با تاکید بر تغییرات نظام بودجه‌ریزی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: در سال 1397 به دلیل انتقال 102 طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به سقف طرح ‌های شرکت حجم وظایف و ومسئولیت‌‌ها در بخش تامین و نظارت افزایش خواهد یافت.

در پایان جلسه نیز سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت درک متقابل بین سایر بخش‌های شرکت را یک امر مهم تلقی کرد و گفت: با داشتن نگاه سیستمی کلیه بخش‌ها به طور منسجم با یکدیگر در ارتباط باشند که موجب هم‌افزایی می‌شود.

رسیدگی به موضوعات نظیر وام، بررسی حقوق مشاوران، تعامل و ارتباط حوزه‌ها با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و مواردی از این دست مسائلی بودند که از سوی شاپور پولادی مطرح شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.