| کد خبر: 152899 |

◄ افتتاح 40 کیلومتر بزرگراه در مسیر زائران کربلا

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بیش از 40 کیلومتر بزرگراه در مسیر زائران کربلا، تا قبل از اربعین خبرداد.

تین نیوز

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بیش از 40 کیلومتر بزرگراه در مسیر زائران کربلا، تا قبل از اربعین خبر داد. در عین حال 30 کیلومتر از محور ایلام-مهران و بیش از ده کیلومتر از جاده ایلام‌آباد-سرپل‌ذهاب به صورت چهارخطه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به استان‌های ایلام و کرمانشاه از پروژه‌های آماده بهره‌برداری بازدید کرد.

خیرالله خادمی گفت: ترافیک بالای محورهای منتهی به عراق در سال‌های اخیر به دلیل تردد زائران کربلا، باعث شد تا  توسعه این راه‌ها  در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: 55 کیلومتر از طول محور ایلام-مهران بین سال‌های 93 تا 95 چهار بانده شده بود و 30 کیلومتر از این مسیر، پیش از اربعین به بهره‌برداری خواهد رسید. 35 کیلومتر باقی مانده از این جاده هم تا پیش از اربعین سال آینده چهار بانده خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده در این محور را تا کنون 220 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طبق پیش‌بینی های کارشناسان برای تکمیل این محور به 150 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزایش ایمنی، کاهش تصادف‌ها و کاهش یک ساعته زمان سفر را از جمله مزایای بهره­ برداری از این بزرگراه دانست و ادامه داد، کوهستانی و صعب‌ العبور بودن مسیر ایلام-مهران باعث شده تا احداث راه در آن نیازمند عملیات پیچیده مهندسی باشد که وجود 800 متر تونل و 30 پل بزرگ در 120 کیلومتر مسیر این بزرگراه، خود گواه این ادعا است.

راه­ هایی برای تمام ایام

معاون وزیر راه­ وشهرسازی همچنین در ادامه بازدید از محور اسلام­ آباد-سرپل ذهاب بازدید کرد.

او گفت: با بهره­‌برداری از  10 و نیم کیلومتر این محور تا پیش از اربعین کل این مسیر به طول 83 کیلومتر به صورت 4خطه بزرگراهی در خواهد آمد.

خیرالله خادمی پیش‌بینی کرد که از سرپل ذهاب تا مرز خسروی به طول 32 کیلومتر تا اربعین سال آینده به صورت 4 خطه و بزرگراهی زیرعبور قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از مسیرهای منتهی به کشور عراق گفت: این مسیرها علاوه بر تسهیل در سفرهای زوار، در سایر ایام سال نیز در افزایش ترانزیت کالا و خدمات به کشور عراق و سایر همسایگان غربی بسیار موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.