| کد خبر: 147032 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ محور ساوه- بویین‌زهرا کامل تر شد

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با تکمیل باند دوم محور ساوه- بویین‌زهرا، کوتاه‌ترین مسیر اتصال مرکز به شمال کشور و کمربندی غربی استان تهران و البرز به بهره‌بردرای می‌رسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با تکمیل باند دوم محور ساوه- بویین‌زهرا، کوتاه‌ترین مسیر اتصال مرکز به شمال کشور و کمربندی غربی استان تهران و البرز به بهره‌بردرای می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز، خیرالله خادمی ضمن اعلام این خبر گفت:‌ بخش دیگری از باند دوم محور ساوه- بویین زهرا به طول 14 کیلومتر آماده بهره‌برداری است.

خیرالله خادمی این محور را در اتصال استان‌های مرکزی و قزوین به یکدیگر مهم دانست و عنوان کرد: این محور ارتباط ترافیکی شمال و شمالغرب را به مناطق مرکزی و جنوب کشور برقرار می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: این محور به طول 80 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در دو قطعه در حال اجرا است که 28 کیلومتر از قطعه الف در گذشته به بهره‌برداری رسیده است و 17 کیلومتر دیگر نیز سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل شدن 14 کیلومتر از قطعه ب خبر داد و افزود: 15 کیلومتر از این قطعه به بهره‌برداری رسیده است و 14 کیلومتر دیگر که در استان قزوین محدوده هجیب تا آراسنج قرار دارد نیز به طور کامل آماده بهره‌برداری است.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این بخش تنها هفت کیلومتر از این محور باقی می‌ماند که هم اکنون در مرحله عملیات خاکی است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه روند انجام عملیات اجرایی این محور را در دولت تدبیر و امید بسیار قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: ‌در ابتدای دولت یازدهم این محور دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی بوده است که این رقم در حال حاضر به 70 درصد رسیده است.

خادمی این مسیر را کوتاه‌ترین راه اتصال مرکز به شمال کشور دانست و تاکید کرد: این محور موجب اتصال آزادراه‌های ساوه- سلفچگان، تهران- قزوین، زنجان- تبریز، ساوه- همدان و قزوین- رشت می‌شود و در توسعه راه‌های مواصلاتی کشور و دسترسی آسان و ایمن به استان‌های مجار پایتخت بسیار موثر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.