| کد خبر: 146757 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور

◄ افزوده شدن 919 کیلومتر خط جدید به شبکه‌ریلی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سالجاری 919 کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی کشور افزوده می‌شود که از ابتدای سال تاکنون 516 کیلومتر آن ریل‌گذاری شده و می توان سال 1396 را سال تبلور شبکه ریلی کشور نامید.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان امسال 919 کیلومتر خط جدید ریلی به راه‌آهن سراسری افزوده خواهد شد افزود: تا کنون 516 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و با ریل‌گذاری 403 کیلومتر باقی‌مانده تا پایان اسفند می‌توان سال 96 را سال تبلور شبکه ریلی کشور نامید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در جلسه رسیدگی به صورت‌های مالی منتهی به سال 1395 که اولین مجمع عمومی این شرکت در سال جاری بود، غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیتی شرکتی، محمد رحمتی، رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضاء مجمع از وزارت‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیت شرکتی ضمن با اهمیت برشمردن مسئولیت‌های شرکت ساخت وتوسعه گفت:‌ با توجه به تعدد وظایف و مسئولیت این شرکت لازم است برای نیل به شرح وظایف شرکت ساخت وتوسعه در اساسنامه تدقیق بیشتری صورت گیرد.

سلامی همچنین مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: استقبال بخش خصوصی از مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی در چند ماه اخیر رشد پیدا کرده است و با افزایش سهم مشارکت بخش‌ خصوصی به ویژه در حوزه آزادراهی، دولت بیشتر نقش نظارتی در پروژه‌ها خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه این جلسه ضمن بیان اهداف و عملکرد شرکت ساخت وتوسعه به ارایه‌ گزارشی از عملکرد شرکت در سال 1395 پرداخت.

خادمی میزان اعتبار مصوب در سال 1395 را 32 هزار و 357 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:‌ از این میزان تنها 6 هزار و 924 میلیارد آن تخصیص یافته که معادل 21 درصد است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با بررسی اعتبارات و بودجه تخصیص یافته و کارهای انجام شده در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل تاکید کرد: نقدینگی این شرکت تنها 6 هزار میلیارد ریال بوده در صورتیکه  کارهای اجرایی حدود 50 هزار  میلیارد ریال هزینه داشته است که این امر نشان دهنده توفیق چشمگیر این شرکت در استفاده از سایر منابع است.

هزار و 604 کیلومتر انواع راه در سال‌جاری آماده بهره‌برداری است.

خادمی همچنین به معرفی اهداف شرکت در سال‌جاری پرداخت و اعلام کرد:‌ در سال‌جاری میزان 516 کیلومتر راه‌آهن، 237 کیلومتر آزادراه، 851 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی معادل هزار و 604 کیلومتر انواع راه قابل بهره‌برداری است.

وی سال‌جاری را سال شکوفایی شبکه ریلی کشور دانست و عنوان کرد: تا پایان سال‌جاری 919 کیلومتر ریل به شبکه راه‌آهن کشور افزوده خواهد شد که از این میزان 516 کیلومتر نیز در همین سال ریل‌گذاری شده است که از نظر اقدامات صورت گرفته بی سابقه است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را در سال‌جاری از دیگر اهداف شرکت دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه مصوب میزان 2 هزار و 604 کیلومتر انواع راه‌ها با احتساب راه‌روستایی در برنامه گنجانده شده است که به 99 هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

خادمی در خصوص انواع راه‌های قابل بهره‌برداری تا پایان شهریور ماه سال 96 افزود: 3 هزار و 231 کیلومتر راه‌روستایی، 364 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، 145 کیلومتر شبکه ریلی و 54 کیلومتر آزادراه مجموعه راه‌هایی است که تا پایان شهریور ماه قابل بهره‌برداری هستند.

وی در بررسی اعتبارات تخصیص یافته برای سال 96 از کاهش اعتبارات در بخش آزادراهی و بزرگراهی خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبار مصوب سال‌جاری شرکت 41 هزار و 688 میلیارد ریال است.

در ادامه این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ساخت وتوسعه به بررسی فعالیت‌های جاری شرکت پرداخت و در خصوص مسائل مالی و بودجه، وضعیت مالیاتی شرکت در سال‌های گذشته، آموزش و پژوهش، امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی و مسایل حقوقی و ارزیابی شرکت گزارش‌های لازم را ارایه کرد.

در پایان این جلسه و بررسی چالش‌های فراروی شرکت، مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و مجامع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: با بررسی نام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، مشکلی که وجود دارد این است که این توسعه صرفاً در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی دیده می‌شود و توسعه بنادر و فرودگاه‌ها که از وظایف این شرکت است مغفول مانده است که بایستی به آن توجه شود.

ابوالفضل طیبی خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای رسیدن به تعریف جامع و مانع وظایف شرکت شد و تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای رسیدن به اهداف صورت بگیرد و اهداف دست نیافتنی نباشد و متناسب با بودجه، امکانات و... تعریف شود و این موضوع نیازمند دقت بیشتر در برنامه‌ریزی طبق چارچوب اساسنامه است.

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و مجامع وزارت امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: این دومین بار است که در خصوص توجه به وظایف شرکت ساخت در اساسنامه تذکر می‌دهم که بایستی توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در شرکت ساخت متمرکز شود و اساساً هدف از شکل‌گیری  این شرکت همین موضوع بوده است.

وی افزود: از اعضاء هیات مدیره شرکت ساخت وتوسعه به ویژه وزیر راه و شهرسازی درخواست دارم که به این موضوع توجه جدی کنند.

تهیه و تدوین استاندارد‌ها و کنترل کیفی راه‌ها، بررسی طرح جامع حمل‌ونقل، مشارکت دولت در احداث آزادراه‌ها و... از دیگر عناوین مطرح شده از سوی نمایندگان حاضر در مجمع بود.

همچنین در پایان اولین جلسه مجمع عمومی در سال 1396 بندهای گزارش حسابرس مطرح و پاسخ‌های لازم ارایه شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اولین اولویت راه آهن، اتصال چابهار به راه آهن سراسری از طریق بم است.
    این امر به قدری حیاتی و راهبردی است که غفلت، موجب از دست دادن نقش راهبردی ترازیت در محور شمال-حنوب اوراسیا خواهد شد (علاوه ب راهمیت ژئوپلتیک و سیاسی، فرصت دهها ملیارد دلاری درآمد!)، چون هم اکنون پاکستان و افغانستان در صدد گرفتن این فرصت تاریخی و غیر قابل جبران هستند!

    • ناشناس 0 0

      من هم بنظرم تعلل جایز نیست باید هر چه سریعتر اقدام شود