| کد خبر: 145811 |

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

◄ آزادراه جنوبی تهران جلوتر از برنامه

معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه جنوبی تهران را از معدود پروژه هایی دانست که از برنامه مصوب است و افزود: با متوسط روزانه 3 هزار تن آسفالت ریزی در قطعه 4، کار در مراحل نهایی است و امیدواریم کل پروژه را زودتر از برنامه زمان‌بندی شده تحویل دهیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه جنوبی تهران را از معدود پروژه هایی دانست که از برنامه مصوب است و افزود: با متوسط روزانه 3 هزار تن آسفالت ریزی در قطعه 4، کار در مراحل نهایی است و امیدواریم کل پروژه را زودتر از برنامه زمان‌بندی شده تحویل دهیم.

به گزارش تین‌نیوز، خیراله خادمی این آزادراه را  زمینه ساز انتقال تردد وسایل نقلیه عبوری از کلان شهر تهران و کمربندی موجود به خارج از شهر تهران دانست و گفت: آزادراه جنوبی تهران علاوه بر ایجاد ارتباط بین کریدورهای منتهی به پایتخت موجب تکمیل، تسهیل و افزایش ایمنی ارتباط بین آزادراه‌های غرب و شهر تهران می‌شود و با حذف بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین- کرج ترافیک را کاهش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرایند ساخت آزادراه جنوبی تهران جلو‌تر از برنامه در حال انجام است تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه ۴ این آزادراه از قم تا گرمسار به طول ۳۸ کیلومتر امروز به 63 درصد رسیده است و پیشرفت فیزیکی کل پروژه بیش از 30 درصد است.

وی افزود: در قطعه 4 متوسط روزانه 3 هزار تن آسفالت‌ریزی انجام می‌شود و به منظور رفاه حال هموطنان ساختمان‌های جانبی محدوده آزادراه مانند مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز همزمان با افتتاح آزادراه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه درخت‌کاری در هزار هکتار از مسیر این آزادراه را برای اولین بار در کشور اقدامی مهم دانست و بیان کرد: در راستای معماری و منظر راه، دو طرف این آزادراه با گونه‌های طبیعی سازگار با اقلیم منطقه درخت‌کاری می‌شود و این اقدام علاوه بر زیباسازی مسیر و ارتقا بهداشت روانی رانندگان و مسافران در بیابان زدایی و جلوگیری از ریزگردها و حفظ و نگهداری حریم آزادراه اثرات قابل توجهی دارد.

شایان ذکر است:‌ این آزادراه به طول 158 کیلومتر در نقطه‌ای از آزادراه کرج- قزوین در محدوده صنعتی آبیک آغاز و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران-ساوه را قطع کرده و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی می‌گذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر در تلاقی با آزادراه قم-گرمسار پایان می‌یابد و هم اکنون قطعه 4 حدفاصل قم تا گرمسار که جزو اولویت‌های اساسی در شبکه آزادراهی کشور است مراحل پایانی کار را طی می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.