| کد خبر: 145008 |

بهره‌برداری از خط ریلی یزد- مهریز

تسهیل ترانزیت کالا و مسافر از مرکز به جنوب کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن یزد- اقلید گفت: این محور نقش مهمی در تکمیل کریدور شمال- جنوب کشور ایفا می‌کند و موجب تسهیل ترانزیت کالا و مسافر از جنوب کشور به مرکز می‌شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن یزد- اقلید گفت: این محور نقش مهمی در تکمیل کریدور شمال- جنوب کشور ایفا می‌کند و موجب تسهیل ترانزیت کالا و مسافر از جنوب کشور به مرکز می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خیراله خادمی در بازدید از خط ریلی یزد- اقلید پیشرفت فیزیکی زیرسازی محور را 80 درصد اعلام کرد و گفت: این خط ریلی موجب اتصال مناطق مرکزی کشور به بندرعباس در جنوب می‌شود و پیشرفت فیزیکی کل محور حدود 55 درصد است.

وی افزود: این خط ریلی به طول ۲۷۴ کیلومتر از ایستگاه تشکیلاتی یزد به سمت جنوب غرب امتداد می‌یابد و پس از عبور از شهرستان مهریز از مجاور شهرهای دهشیر – ابرکوه  عبور می‌کند و در پایان به ایستگاه اقلید متصل خواهد شد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی از  بهره‌برداری بخشی از این محور حدفاصل یزد تا مهریز در پاییز خبر داد و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است بخشی دیگر این محور طی سه سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری برسد البته باید گفت  این پروژه به طول 247 کیلومتر یکی از طولانی‌ترین مسیر‌های ریلی کشور است.

خادمی یزد را یکی از استان‌های مهم با تمدن کهن دانست و عنوان کرد:‌ با توجه به جهانی شدن شهر یزد ما باید کیفیت فعالیت حوزه حمل و نقل بار و مسافر و نیز ترانزیت کالا را در این منطقه ارتقاء دهیم و نگاه جهانی داشته باشیم.

وی همچنین احداث آزادراه‌ها در مرکز کشور را مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: شرکت ساخت وتوسعه در حال بررسی شرایط به منظور احداث آزادراه در استان یزد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.