| کد خبر: 142207 |

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

◄ تبدیل بزرگراه‌ها‌ به آزادراه به معنی افزایش ایمنی است

معاون وزیر راه و شهرسازی از مذاکرات و قراردادهای سرمایه‌گذاری جهت تسهیل ترافیک و افزایش ایمنی در 330 کیلومتر از بزرگراه‌های کشور خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از مذاکرات و قراردادهای سرمایه‌گذاری جهت تسهیل ترافیک و افزایش ایمنی در 330 کیلومتر از بزرگراه‌های کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، خیرالله خادمی با اعلام این خبر گفت:‌ با توجه به تبصره 6 قانون احداث پروژه‌های عمرانی، بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، مسیر‌های پرتردد و کریدورهای اصلی کشور از بزرگراه‌ به آزادراه تبدیل می‌شوند.

وی رعایت بالاترین مشخصات فنی و استانداردهای ایمنی را از مزایای اصلی این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی بزرگراه‌های کشور دارای مشخصات فنی و هندسی مناسبی نیستند و دسترسی‌های هم‌سطح متعدد در آنها ایمنی را کاهش داده است و با توجه به وسعت و موقعیت استراتژیک ایران، ارتقاء شبکه آزادراهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خادمی این قانون را برای سرمایه‌گذاران نیز سودمند معرفی کرد و افزود: هزینه‌های پایین ارتقاء بزرگراه به آزادراه و بهره‌برداری سریع آن نسبت به احداث آزادراه جدید برای سرمایه‌گذاران نیز جذابیت ایجاد کرده است  که دارای توجیه اقتصادی مطلوبی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:  در طراحی تبدیل بزرگراه به آزادراه، تسهیل ترددهای محلی موجود نیز در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه طول این طرح‌ها را 330 کیلومتر دانست و یادآور شد: در خصوص این بزرگراه‌ها در حال مذاکراه و عقد قرارداد سرمایه‌گذاری هستیم که اردکان-یزد- مهریز-انار، قم-سلفچگان، بخش‌هایی از مسیر ساوه-بویین زهرا و بندرعباس-ایسین نمونه‌ای از این بزرگراه‌‌ها محسوب می‌شوند که در حال تبدیل شدن به آزادراه هستند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تعداد کل طرح‌های آزادراهی کشور برابر با 20 پروژه به طول هزار و 670 کیلومتر است که در دست مذاکره برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی افزود: ارزش این طرح‌ها به مبلغ 150 هزار میلیارد ریال است که در اکثر  آنها بین 70 تا 100 درصد سرمایه مورد نیاز طرح در تعهد سرمایه‌گذار است و برای مابقی آزادراه‌ها نیز فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار داده شده که در حال مذاکره با متقاضیان متعدد سرمایه‌‌گذاری برای شناسایی و ارزیابی شرایط آنها هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.