◄ بازدید خادمی از بزرگترین تونل ریلی و تونل آزادراهی کشور در لرستان
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از دو پروژه آزادراهی و ریلی استان لرستان، این استان را از معدود استانهایی دانست که دو پروژه مهم ریلی و آزادراهی به صورت همزمان در آن در حال اجرا است. بزرگترین تونل ریلی ایران در مسیر راهآهن دورود-خرمآباد قرار گرفته و بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور نیز در مسیر آزادراه خرمآباد-اراک واقع شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از دو پروژه آزادراهی و ریلی استان لرستان، این استان را از معدود استانهایی دانست که دو پروژه مهم ریلی و آزادراهی به صورت همزمان در آن در حال اجرا است. بزرگترین تونل ریلی ایران در مسیر راهآهن دورود-خرمآباد قرار گرفته و بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور نیز در مسیر آزادراه خرمآباد-اراک واقع شده است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، امروز معاون وزیر راه وشهرسازی با سفر به استان لرستان از پروژههای این استان بازدید کرد.
خیرالله خادمی در بازدید از راه@آهن دورود-خرمآباد-اندیمشک این پروژه را یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث در کشور عنوان کرد و گفت: این خط ریلی به طول 367 کیلومتر با افزایش ظرفیت خط سراسری جنوب کشور نقش عمدهای را در توسعه ترانزیت کالا و خدمات ایفا خواهد کرد و موجبات افزایش مبادلات بینالمللی از طریق خط آهن خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طراحی این راهآهن 160 کیلومتر برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر برای قطارهای باری است، افزود: عملیات اجرایی این خط ریلی با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد در حال انجام است که برای تکمیل اتصال آن به جنوب کشور به بودجهای معادل 5 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.
خادمی در ادامه از انجام مطالعات فاز یک راه آهن دورود-اندیمشک خبر داد و اظهار داشت: این پروژه دارای بزرگترین تونل ریلی کشور به طول 6/4 کیلومتر است که در سال گذشته 5 هزار متر حفاری تونل در آن صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: اتصال خرم آباد به شبکه سراسری راهآهن، رفع تنگناهای خط سراسری موجود اندیمشک-دورود، افزایش ظرفیت خط سراسری جنوب برای جابجایی مسافر و بار و کاهش نیاز به ناوگان جادهای و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و سوانح جادهای از جمله مزایایی است که احداث این خط ریلی به همراه دارد.
42 میلیون متر مکعب عملیات خاکی در آزادراه اراک-خرمآباد
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از عملیات اجرایی آزادراه ارک-خرمآباد بازدید کرد و با اشاره به حجم عملیات خاکی این پروژه اظهار داشت: آزادراه اراک-خرمآباد با 42 میلیون متر مکعب عملیات خاکی دومین پروژه بعد از آزادراه تهران-شمال در این حجم عملیات است.
خادمی خاطرنشان کرد: این آزادراه حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب کشور است که موجب اتصال دو استان لرستان و مرکزی به یکدیگر میشود. 56 کیلومتر این آزادراه در استان مرکزی و 78 کیلومتر دیگر استان لرستان قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه طول تونلهای این آزادراه را 8/5 کیلومتر دانست و افزود: لایههای زمینشناسی متنوع در تونلها وجود دارد که هرکدام طراحی، مطالعات و نحوه اجرای متفاوتی دارد.
وی با اشاره به تونل 6 کیلومتری رفت و برگشت این آزادراه افزود: این تونل بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی کوتاه شدن 55 دقیقهای سفر، کاهش حدود 7 میلیون تن مصرف سوخت و افزایش سرعت طرح از 80 به 110 کیلومتر را از جمله مزایای بهرهبرداری از این آزادراه ذکر کرد.
خادمی همچنین در پاسخ به درخواست استاندار لرستان جهت اتصال آزارداه اراک-خرمآباد به آزادراه خرمآباد- پل زال گفت: برنامه این است تا تمام حلقههای مفقوده کریدور شمال-جنوب تکمیل شود و این اتصال نیز از طریق احداث کمربندی خرم آباد به طول 40 کیلومتر برقرار خواهد شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.