| کد خبر: 135419 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها؛

◄ مشکل اصلی آزادراه تهران-شمال پیمانکار چینی بود که توسط دولت یازدهم محدود شد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها درباره علت تاخیر پروژه آزادراه تهران-شمال در دوره‌های قبل گفت: گره اصلی کار پیمانکار چینی بود که با دستور مستقیم رییس دولت یازدهم این پیمانکار محدود شد

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها درباره علت تاخیر پروژه آزادراه تهران-شمال در دوره‌های قبل گفت: گره اصلی کار پیمانکار چینی بود که با دستور مستقیم رییس دولت یازدهم این پیمانکار محدود شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خیرالله خادمی در گفتگو با تین‌نیوز درباره معطل ماندن پروژه آزادراه تهران-شمال در دوره‌های گذشته گفت: مشکل اصلی پیمانکار چینی پروژه بود. اختلاقی بین چینی‌ها و سرمایه‌گذار پروژه یعنی بنیاد جانبازان وجود داشت و این دو اختلافاتی داشتند. دولت هم شاید خیلی نمی‌خواست خودش را وارد این قضیه کند. 

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تاکید کرد: اما واقعیت این است که با آغاز دولت یازدهم و آمدن آقای سعیدی کیا به بنیاد و از طرف دیگر آمدن آقای آخوندی در وزارت راه تفاهمی ایجاد شد که بتوانیم این گره را باز کنیم. 

 

خادمی افزود: با تفاهمی که صورت گرفت گزارشی تهیه و به جناب دکتر روحانی ارائه شد. ایشان هم پاراف کردند و تصمیم این شد که پیمانکار چینی در محدوده‌هایی که نیمه‌کاره مانده محدود شود و مابقی کار از پیمانکاران چینی گرفته شود به پیمانکار ایرانی تحویل شود. 

 

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این گره‌ای بود که به حمدالله در این دولت باز شد و نتیجه آن را هم می‌بینیم. همین باعث شد که این پروژه بعد از دو دهه وقفه در مدت 2 سال در فاز اول خود به اتمام برسد.

 

خادمی گفت: البته کمبود اعتبارات و عوامل دیگر هم وجود داشت اما به زعم من عامل اصلی در این چند سال همین بود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.