| کد خبر: 135051 |

وزیر راه وشهرسازی؛

◄ دولت یازدهم آزادراه تهران-شمال را به مهندسان ایرانی سپرد

وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از آزادراه تهران-شمال گفت: عملیات مهندسی ساخت قطعه یک آزادراه شمال را به دانش بومی تبدیل کردیم.

تین نیوز

وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از آزادراه تهران-شمال گفت: عملیات مهندسی ساخت قطعه یک آزادراه شمال را به دانش بومی تبدیل کردیم.

 

به گزاش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از  آزادراه تهران–شمال گفت: این آزادراه با تکنولوژی جدید کف‌سازی ساخته می‌شود و زیرسازی این جاده باید متناسب با کف‌سازی بتنی باشد که یک تکنولوژی جدید در کشور است.

 

او با بیان اینکه بسیاری از تکنولوژی‌های به کار رفته در این پروژه برای اولین بار در کشور اجرا می‌شوند تاکید کرد: یکی از تونل‌های این پروژه  4900 متر طول دارد که سقف این تونل به صورت دوپوشه ساخته می‌شود و می‌تواند عایق آتش‌سوزی باشد.

 

آخوندی افزود: با استفاده از این تکنولوژی در صورت احتمال آتش سوزی در این تونل با توجه به دوپوشه ساخته‌شدن سقف تونل می‌توان ریسک را کاهش و مردم را به سرعت نجات داد.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دشواری‌های این پروژه تاکید کرد: عملیات اجرای آزادراه تهران – شمال و عملیات انفجار آن در شرایطی انجام می‌شود که روستاهای متعددی در حاشیه این پروژه وجود دارد و برای انجام عملیات حفاری و انفجارها باید تمام جوانب را بررسی کنیم.

 

آخوندی بومی کردن این دانش را یکی مهم‌ترین دستاوردهای این پروژه دانست و گفت: پیش از دولت یازدهم تمام قطعه یک آزادراه تهران – شمال در دست پیمانکار خارجی بود اما با آغاز دولت یازدهم با همه پیمانکاران خارجی تسویه حساب کردیم  و امروز تمام پیمانکاران ایرانی هستند و عملیات مهندسی قطعه یک آزادراه تهران – شمال به یک دانش بومی تبدیل شده است.

 

او گفت: در حال حاضر مهندسان خارجی تنها در بخش مشاوره در این پروژه حضور دارند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام لطفا از فناوری های هوشمند و کنترل سرعت استفاده شود مانند پل صدر که تصادفا ت تقریبا صفر کرده

    بعد پیشنهادی دارم ازادراه تهران شمال بعنوان شاهکار راهسازی کشورمان هست بنظرم باید فرهنگ سازی هم از این آزادراه شروع شود .
    بحث عوارض الکترونیک چندین سال است که مطرح شده اما مورد استقبال نیامده ،خود عوارض الکترونیک باعث کاهش ترافیک میشود مضاف که این آزادراه هم از نقاط پر ترافیک خواهد شد .پیشنهاد دارم برای اولین بار در ایران کلیه باجه های عوارضی این آزادراه الکترونیک باشد چون علاقمندان به سفر با این ازادراه زیاد هست خودبخود همه مردم هم بسوی تهیه ان میروند و میتواند اغاز فرهنگ سازی و گسترش این فناوری در سایر ازادراه ها باشد .
    مثل کارت بلیت الکترونیک اتوبوس ها

    درمورد نصب دوربین های هوشمند ،میدانیم پلیس بخاطر تونلی و پل بودن 90 درصد این آزادراه امکان حضور فیزیکی ندارد ،لذا مجبور به استفاده از دوربین های هوشمند نظارتی هستیم .

    امیدوارم با نصب این دوربین ها روزی برسد که هرکس با فرهنگ ترین نوع رانندگی خواست مثال بزند آزادراه تهران شمال اشاره کند که تخلف در ان معنا ندارد .

    آزادراه تهران شمال خود میتواند اغاز ساز یک نوع فرهنگ جدید نوع رانندگی در ایران و ورود فناوریهای جدید در صنعت راه سازی ایران باشد .