| کد خبر: 134848 |

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت خبر داد:

پایان زیرسازی فاز اول راه آهن اردبیل در سال ۹۶

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: فاز نخست راه آهن اردبیل حدفاصل شهر اردبیل تا فیروزآباد در سال ۱۳۹۶ به پایان مرحله‌ی زیرسازی می‌رسد.

تین نیوز

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: فاز نخست راه آهن اردبیل حدفاصل شهر اردبیل تا فیروزآباد در سال ۱۳۹۶ به پایان مرحله‌ی زیرسازی می‌رسد.

 

به گزارش ایسنا، علی ذاکری با بیان این خبر، اظهار کرد: طرح ساخت راه آهن اردبیل یکی از مهم ترین پروژه‌های شرکت ساخت به حساب می‌آید که در بین طرح‌های مهم سال ۱۳۹۶ قرار گرفته و توجه ویژه‌ای به آن صورت خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌هایی که از یک سو مجمع نمایندگان اردبیل انجام داده و از سوی دیگر وزارت راه و شرکت ساخت در دستور کار خود دارند پیش بینی می‌شود در سال جاری این طرح مهم با پیشرفتی قابل توجه رو به رو شود.

 

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان این که راه آهن اردبیل در دو فاز مختلف ساخته می‌شود، عنوان کرد: فاز نخست حدفاصل اردبیل تا فیروزآباد با مسافت ۷۸ کیلومتری است. این فاز خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی را به ثبت رسانده و ما امیدواریم زیرسازی آن تا پایان سال جاری نهایی شود.

 

ذاکری ادامه داد: فاز بعدی حدفاصل فیروزان به میانه خواهد بود که در حال حاضر زیرسازی آن پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصدی را به ثبت رسانده است، اما با توجه به این‌ که پروژه شرایط خاص و ابنیه فنی فراوانی دارد، پیش بینی می‌کنیم زیرسازی آن حدود ۲۴ ماه زمان ببرد.

 

وی با اشاره به پیگیری ساخت ایستگاه‌های ریلی این پروژه، افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی شرکت ساخت این امیدواری ایجاد شده تا به طور همزمان با پایان عملیات زیرسازی کار بر روی ایستگاه‌ها نیز به پایان برسد.

 

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پاسخ به این سوال که وضعیت تخصیص اعتبارات مالی به این پروژه چگونه خواهد بود نیز توضیح داد: در سال ۱۳۹۶ میزان اعتبارات به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت و از یک سو ۹۰ میلیارد تومان از بودجه سنواتی و رقمی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان از دیگر منابع به این پروژه تزریق می‌شود که یک جهش مالی قابل توجه به حساب می‌آید.

 

ذاکری خاطر نشان کرد: این ارقام در حالی به تصویب رسیده که در سال قبل بودجه این طرح حدودا ۲۸ میلیارد تومان بود و پیش بینی می‌کنیم با رسیدن منابعی که از طرق مختلف وارد طرح می‌شود اعتبارات رشدی ۳۰۰ درصدی داشته باشند و همان طور که مقام عالی ریاست جمهوری به مردم اردبیل وعده داده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اردبیل به شبکه ریلی کشور متصل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.