| کد خبر: 131065 |

معاون وزیر راه: 500 کیلومتر خط آهن در کشور آماده افتتاح است

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت حمل و نقل گفت که براساس برنامه و هدفگذاری انجام شده افزون بر 838 کیلومتر راه آهن در کشور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که تاکنون 500 کیلومتر آن آماده شده است.

 

کلیک و کشیدن برای جابجایی

خیرالله خادمی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که حدود 338 کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان تابستان سال جاری به اتمام خواهد رسید که در طول 38 سال پس از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: در همه دولت ها میانگین سالانه ساخت راه آهن، کمتر از 200 کیلومتر بوده اما در دولت یازدهم و در طول یک سال این میزان به بیش از چهار برابر رشد داشته است.

وی ابراز داشت که با اتمام این میزان ساخت راه آهن تا پایان تابستان سال جاری، پنج مرکز استان به خط ریلی کشور متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت که برای سال 96 و بر اساس هدف گذاری انجام شده پنج استان دیگر از جمله چهار محال و بختیاری، اردبیل، بوشهر، کردستان و کهگیلویه وبویراحمد نیز به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد.

خادمی استان هایی را که تاکنون در دولت یازدهم به شبکه ریلی اتصال و یا تا پایان تابستان امسال متصل خواهند شد را شامل آذربایجان غربی، کرمانشاه، گیلان و همدان ذکر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طول خط راه آهن موجود در کشور هم اینک 10 هزار و 100کیلومتر است.

وی، تعداد طرح های ریلی درحال ساخت در کشور را افزون بر سه هزار و 500 کیلومتر دانست و گفت: که خط راه آهن قزوین - رشت با ظرفیت سالانه افزون بر سه میلیون مسافر و حمل بیش از 90 میلیون تن بار، راه آهن رشت - آستارا و طرح راه آهن چابهار - زاهدان به شمال کشور با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد از مهمترین خطوط راه آهن های در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که راه‌آهن مهاباد - ارومیه به طول 98 کیلومتر و میانه- بستان‌آباد به طول 134کیلومتر از دیگر طرح های مهم و اولویت دار ریلی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه حوزه راه روستایی نیز به تازگی به شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل جاده ای کشور نیز واگذار شده، افزود که افزون بر 700 هزار تن در نخستین اقدام قیر رایگان دریافت شده که در آینده ای نزدیک بین استان های مختلف کشور توزیع خواهد شد.

قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول 28 کیلومتر امروز با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد مورد بهره برداری قرار گرفت.

کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است. 


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.