| کد خبر: 127179 |

آخرین وضعیت ساخت و بهره‌برداری از آزادراه‌های کشور

تین‌نیوز| معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بیش از ۲۸۵ کیلومتر آزادراه در زمان دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است و آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر نیز در زمان همین دولت زیر بار ترافیک رفت.


به گزارش ایرنا، سید حسین میرشفیع با اشاره به پروژه های ازادراهی بهره برداری شده در دولت یازدهم افزود: در روزهای پایانی سال گذشته ۳.۵ کیلومتر آزادراه بین رودبار و منجیل در مسیر قزوین - رشت به بهره برداری رسید که در زمان دولت یازدهم ساخته شده است.

وی با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای توسعه آزادراه های کشور یادآورشد: آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر نیز در زمان دولت تدبیر و امید زیر بار ترافیک رفت.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان این که در چشم انداز ۱۴۰۴ باید طول آزادراه های کشور باید به بیش از ۸ هزار کیلومتر افزایش یابد، گفت: هم اکنون طول آزادراه های کشور به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده و دولت در تلاش است در راستای ارتقا ایمنی و تسهیل تردد در محورهای برون شهری کشور با برنامه ریزی های مناسب آن را به بیش از ۸ هزار کیلومتر افزایش دهد.

میرشفیع اظهارداشت: در سال ۹۳ آزادراه پل زال - اندیمشک به طول ۴۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسید که در زمان دولت یازدهم ساخته شد. این آزادراه از ۱۲۵ کیلومتری جنوب خرم‌آباد آغاز و تا ۲ کیلومتری شمال اندیمشک ادامه دارد.

معاون آزادراهی شرکت ساخت در باره ساخت بخشی از آزادراه ساوه - همدان نیز گفت: این مسیر به طول ۸۵ کیلومتر در سال ۹۴ به بهره برداری رسید و با افتتاح این مسیر زمان تردد هموطنان در مسیر تهران - همدان و ساوه همدان به حداقل رسید.

این مقام مسئول در شرکت ساخت خاطرنشان کرد: هم اکنون ساخت آزادراه کنارگذرجنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر و فاز نخست آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۱۰۵ کیلومتر در دست ساخت است و تاکنون تفاهم نامه های زیادی با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی برای ساخت آزادراه های مورد نیاز کشور منعقد شده است.

وی با اشاره به به مزیت های احداث آزاد راه ۶۳ کیلومتری تبریز- مرند نیز گفت: عملیات اجرایی ساخت این آزادراه دو روز پیش آغاز شد و قرار است این آزادراه با سرمایه گذاری ۳۵ درصدی دولت و ۶۵ درصد بخش خصوصی طی ۳ سال و ۶ ماه احداث شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیش بینی کرد: برای ساخت این آزادراه در استان آذربایجانشرقی بیش از ۹۳۰ میلیارد تومان (۹۳۰۰ میلیارد ریال) هزینه شود. 

به گفته میرشفیع، این آزاد راه بخشی از مسیر بازرگان به تبریز است و بر اساس برنامه ریزی ها انجام شده فاز نخست آن به طول ۳۷ کیلومتر بین تبریز – صوفیان سال آینده به بهره برداری می رسد. 

وی، کاهش زمان سفر، افزایش ظرفیت محور و تسهیل تردد، کاهش حوادث رانندگی و ارتقا ایمنی، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی زیست محیطی، توسعه شبکه آزاد راهی کشور و اتصال آن به مرز بازرگان به منظور افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت کالا و مسافر را از مزیت های احداث این آزادراه در مسیر آسیا به اروپا اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، جمعه هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات استانی عملیات اجرایی ساخت آزاد راه تبریز - مرند به طول ۶۳ کیلومتر آغازشد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.