| کد خبر: 126905 |

شروع ریل‌گذاری خط نقده - ارومیه

◄ سوت قطار پیش از تابستان در ارومیه به صدا درخواهد آمد

تین‌نیوز| حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن نقده-ارومیه آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیرالله خادمی در حاشیه ریل‌گذاری راه‌آهن نقده-ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول 180 کیلومتر در دست احداث است که 108 کیلومتر آن ریل گذاری شده و 75 کیلومتر آن در حال زیرسازی است که امروز شاهد آغاز عملیات ریل‌گذاری در آن از نقده تا ارومیه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به سرعت و میزان عملیات اجرایی انجام شده تا پایان بهار شاهد افتتاح راه‌آهن مراغه-ارومیه به صورت رسمی خواهیم بود.

خادمی از پیش‌بینی 600 هزار تا یک میلیون نفر مسافر و 4 تا 6 میلیون تن بار در سال در این خط ریلی خبر داد و گفت: قطعا جابجایی این حجم بار  و مسافر علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی در این مسیر نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: سرعت پیش‌بینی شده این خط ریلی برای مسافری 160 کیلومتر در ساعت و برای باری 120 کیلومتر بر ساعت طراحی شده است که به بهره‌برداری از آن 5 مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

خادمی یادآور شد: خط ریلی مراغه-ارومیه دارای 5 ایستگاه اصلی و 3 ایستگاه فرعی است که ایستگاه‌های مهاباد و میاندوآب در میان آنها در دست بهره‌برداری است. ساخت ایستگاه نقده در حال اتمام است و ایستگاه ارومیه بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    مطمئنا افتتاح خط اهن همدان کرمانشاه رشت، ارومیه میانه بستان اباد ظرفیت خط اهن ایران متحول میکند که برای بخش مسافری تحول ایجاد میکند. اما اتصال های مرزی شلمچه وعراق و خواف به هرات، استارا استارا آذربایجان ظرفیت ترانزیت کشور هم متحول میکند انهم فقط با ساخت چند کیلومتر راه اهن متاسفانه راه آهن اتصال به عراق متوقف مانده. امیدواریم این اتصال های ترانزیتی هم مورد توجه قرار گیرد