| کد خبر: 91994 |

مدیرکل‌های دیپلمه در راه‌آهن

تین نیوز | سازمان امور اداری و استخدامی کشور 24 خرداد 55 با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توافقی که بین این سازمان با راه‌آهن دولتی انجام گرفت، طرح حذف مدرک تحصیلی از شرایط احراز بسیاری از مشاغل دولتی این نهاد عملا وارد مراحل اجرایی شد و به این ترتیب از این پس یک دیپلمه می‌تواند تا گروه 12- ارتقا یابد و مشاغلی چون مدیرکلی را احراز کند.

براساس همین توافق حقوق و مزایای کارمندان و کارگران راه‌آهن افزایش می‌یابد و همسان‌‌سازی حقوق و مزایای کارگران و کارمندان راه‌آهن با شرکت نفت و ذوب‌آهن انجام خواهد شد و علاوه بر آن یک طرح ضربتی خانه‌سازی برای 30 هزار کارمند راه‌آهن و خانواده‌های آنها اجرا می‌شود. خسرو پاکدامن، رئیس کل راه‌آهن دولتی ایران نیز در مورد تغییر سازمان و تشکیلات راه‌آهن گفت: به علت مقررات دست و پاگیر قانون استخدام کشوری این سازمان نتوانسته است جوابگوی احتیاجات کارکنان خود باشد و به همین علت جوانان تحصیلکرده‌‌ای هم برای استخدام در راه‌آهن وجود ندارد. او اضافه کرد: در حال حاضر پرسنل راه‌آهن 33 هزار و 179 نفر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند بازنشسته راه اهن 0 0

    دیپلم انزمان اگر همگان یادشان باشد خیلی سخت بود و کتابهایش الان اکثرا حذف شده بعد انزمان دانشگاه ها مثل الان پذیرش نبود که لیسانسه بیاید راه اهن اکثرا هم شرکت نفت میرفتند چون حقوق بالایی میداد در ۲۰ سال اینده لیسانس و فوق لیسانس مثل دیپلم میشوند!! اگر ما فرصت امروز داشتیم با لیسانس وارد راه اهن میشدیم انزمان حقوقمان بالاتر بود

  • خوشنودی 0 0

    امید است، تاریخ(۱۳۵۵) تکراری منسوخ در پی نداشته باشد!(بخش آشنائی با مدیران نواحی در سایت سازمان را ببینید!) همچنین بخش آشنائی با مدیر عامل محترم در سایتRAI. IR بسته شده است!(تا این تاریخ ۳۰-۳ - ۱۳۹۵) و بخش تقاضای ملاقات حضوری با مدیر عامل محترم نیز با پیامی حاکی از " انقضای تاریخ!! ملاقات با مدیر عامل " روبروست. مسلما اطلاع رسانی شفاف، در هیچ موردی، وضعیت را ازینکه اکنون هست بدتر نخواهد کرد در مورد اظهار نظر بازنشسته ی عزیز و محترم سازمان، باید گفت که بله، دقیقا، بهمین علت هم بود که مثلا کتاب " هندسه ی رقومی ترسیمی استاد فقیدمان دکتر احمد بی رشک " هم اکنون از افتخارات آموزش متوسطه در ایران است _ اما یکی از دلایلی که براین عقیده دامن می زند، علاوه بر وضعیت اسف بار آموزش متوسطه کشور(اعتراضات دانش آموزان را به سوالات امتحانات هماهنگ نهائی امسال ببینید! که باعثشرمندگیست واقعا) مشکل خروجیِ شرم آور برخی از " شبهِ آموزشکده " هاییست که نام مقدس دانشگاه را _ سالهاست _ بسرقت برده اند و موجوداتی را تحویل بازار کار تشنه ی کشور می دهند که هر چه باشند، فارغ التحصیل! و دانش آموخته، بحساب نمی آیند بطوریکه حتا توان تنظیم یا نوشتن یک درخواست ساده ی اداری را در بسیاری از موارد، ندارند! _ مساله ی مدرک گرائی صرف! مشکل سازمان ریلی هم نیست، بجز برخی از شرکتهای خصوصی واقعی(آنهم بدلیل اصل حفظ سرمایه و اعتبار که درین شرکتها حرف ول را می زند) در دیگر بخش های شخصی سازی شده، خبری از تخصص و دانش نیست، و این مساله آنقدر به وفور بچشم می آید، که ایده ی " دیپلمه های زمان قدیم در مقایسه با این فارغ از دانشان، پی اچ دی دارند " را بشدت اثبات کرده و دامن می زند، مساله فیلترهای علمی و تخصصی مورد نیاز است که در برخی از بخش ها اصولا برداشته شده(تبدیل به بزرگراهی برای ورود این وجودات با تلفن و سفارش شده) و یا اگر هم هست، دقیقا به عکس عمل می کند! یعنی متخصصصان را حذف و در خلاف ماموریت و رسالت تخصصی جذب سازمانی عمل می کند.