| کد خبر: 91915 |

◄ تاثیر فعالیت راه‌آهن بر اشتغالزایی در زاهدان

تین‌نیوز| سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق، ایجاد خط فرعی به طول 600 متر و احداث ایستگاه تخلیه و بارگیری گاز مایع را عامل مهمی در جهت توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال‌زایی برای مردم زاهدان دانست.

به گزارش تین‌نیوز، مجید ارجونی با اعلام آغاز عملیات اجرایی خط فرعی و ایستگاه ریلی تخلیه و بارگیری گاز مایع در زاهدان، گفت: این پروژه که با همکاری اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق و شرکت زالپارس به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام می‌شود، در توسعه اقتصادی و حمل‌و‌نقل ریلی استان بسیار مؤثر خواهد بود.

بر اساس اخبار منتشر شده در روابط عمومی راه‌آهن جنوب شرق، عملیات زیرسازی این خط فرعی به طول  600متر توسط شرکت زالپارس انجام خواهد شد و انجام عملیات روسازی به عهده اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق خواهد بود.

ارجونی همچنین در خصوص اعتبار مورد نیاز برای ایجاد این خط فرعی گفت: در انجام عملیات اجرایی خطوط راه‌آهن، همیشه هزینه‌های روسازی بیشتر از زیرسازی است،  به همین دلیل به جهت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در بخش ریلی از 15 میلیارد ریال اعتبار تخمین زده شده برای این طرح، 10 میلیارد ریال آن توسط راه‌آهن برای عملیات روسازی و 5 میلیارد ریال دیگر توسط بخش خصوصی برای عملیات زیرسازی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت زالپارس نیز گفت: بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه با همکاری راه‌آهن، 6 ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

 مهدی سنچولی افزود: ایستگاه تخلیه و بارگیری گاز مایع با ظرفیت ذخیره‌سازی 200 تا 250 تن و ظرفیت صادرات 2 هزار تن در ماه به کشور پاکستان در فاز اول پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در صورت توسعه در فاز دوم و حل مشکلات ریلی کشور پاکستان شاهد افزایش ظرفیت صادرات به 5 هزار تن در ماه خواهیم بود.

سنچولی در خصوص روند عملیات اجرایی این پروژه تصریح کرد: مخازن و تأسیسات مورد نیاز برای ایستگاه تخلیه و بارگیری گاز مایع خریداری شده است که با نصب و راه‌اندازی با همکاری راه‌آهن ظرف مدت 6 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این پروژه 150 فرصت شغلی به صورت مستقیم در زمینه‌های فنی و انجام خدمات تخلیه و بارگیری و 300 فرصت شغلی به‌طور غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.