| کد خبر: 80056 |

عامل انسانی بیشترین سهم را در حفظ ایمنی دارد / نمره قبولی شرکت راه‌آهن در بخش ایمنی

تین نیوز | همزمان با هفته ایمنی ریلی هیأتی از مسئولان ریلی به همراه دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از بخش‌های مختلف ایمنی ایستگاه راه‌آهن تهران بازدید شد.

عصر روز سه‌شنبه ۲۷ بهمن‌ماه همزمان با چهارمین روز از هفته ایمنی ریلی هیأتی از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به همراه مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از ناحیه راه‌آهن تهران دیدن کردند.

مسئولان راه‌آهن ناحیه تهران نیز دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید همراهی و گزارشی از نحوه فعالیت‌های هر بخش به وی و هیأت همراه ارائه کردند.

بازدید از بخش دپوی لکوموتیورانان، بخش پست بازدید ناوگان و قطارها، اتفای حریق و ایستگاه آتش‌نشانی ایستگاه راه‌آهن تهران، سیستم سوخت‌رسانی به قطارهای دیزلی و گیت دوم متروی ایستگاه راه‌آهن تهران از جمله بخش‌هایی بود که از آن‌ها به بازدید شد.

مرتضی باقری پس از این بازدید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت موضوع ایمنی ریلی و یادآوری قرار داشتن در هفته ایمنی راه‌آهن گفت: باید در سطح شبکه ریلی ایمنی را جستجو کرد و دلیل این بازدید نیز همین بود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل رعایت ایمنی در راه‌آهن عامل انسانی است، ادامه داد: مسائلی که به ظاهر مسائل پیش پا افتاده‌ای به نظر می‌رسد مثل استراحت لکوموتیورانان و محل استقرار آنان بسیار اهمیت دارد بر همین اساس از محل‌ها دیدن کردیم. همچنین پست بازدید که با شاخصه‌های خاص خود مسئولیت بازرسی از ایمنی ناوگان را به عهده دارند، ارزیابی شد.

مشاور ریلی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حادثه خیام-نیشابور یادآور شد: یکی از عواملی که در آن حادثه موجب به خسارت جانی و مالی فراوانی شد نحوه اشتباه اتفای حریق بود که این مسئله با آموزش‌های صحیح به نیروی انسانی فعال در این بخش، بهبود یافته است.

باقری تأکید کرد: رسیدگی به دغدغه‌ها و چالش‌های نیروی انسانی در بخش ایمنی مهم‌ترین عامل در حفظ جان مسافران و ایمنی قطارها است و باید در همه بخش‌های ایمنی اعم از رسیدگی به لکوموتیورانان، بازرسان و کارشناسان پست بازدید ناوگان و آتش‌نشانان این مسئله جدی گرفته شود.

وی یادآور شد: شرکت‌ راه‌آهن در همه این موارد خوب عمل کرده و می‌کند و بازدید امروز به این معنا است که توجهات بیشتری را به بخش ایمنی ریلی سوق دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.