| کد خبر: 48741 |

مدیر عامل راه آهن:

◄ از دلایل کاهش سفرهای نوروزی تا تضمین بهره وری پروژه ها توسط راه آهن

تین نیوز | اولین جلسه سال 94 اتاق فکر ریلی، شنبه 22 فرودین ماه با حضور مدیران صنعت ریلی کشور با موضوع بررسی مشکلات صنعت حمل نقل و ریلی در ساختمان راه آهن برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این جلسه، محسن پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن، مهرداد تقی زاده، رییس اتاق فکر ریلی، جمعی از کارشناسان، مدیران و فعالان شرکت های خصوصی حمل و نقل ریلی حضور داشتند.

در این نشست، پورسیدآقایی گفت: خوشبختانه امسال در سفرهای نوروزی برای فروش بلیت، دیگر صفی وجود نداشت و آنچه هر ساله به عنوان یک معضل شناخته می شد، دیگر دیده نشد.

مدیرعامل راه آهن در خصوص مسئله بالا بودن قیمت بلیت ها که به عنوان مشکل اصلی در کاهش تعداد سفرهای نوروزی از سوی برخی رسانه ها مطرح شده است، عنوان کرد: مردم در سطح قیمت به حد اشباع رسیده اند و این قیمت آخرین رقم ممکنه است. قیمت ها به سطح تعادل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دلیل کاهش تمایل مردم به سفر، پایین آمدن سطح درآمد مردم است، تصریح کرد: این اتفاق می تواند چالشی بزرگی برای شرکت های مسافری باشد. امروز، مسئله اساسی راه آهن بهبود مسئله بخش مسافری است.

معاون وزیر راه با بیان اینکه شرکت های خصوصی در راه آهن باید وارد مقوله بازار یابی شوند، عنوان داشت: رویکرد راه آهن باید تغییر کند. اگر روال در راه آهن در نیمه نخست سال جاری هم این گونه باشد تغییر پارادایم در راه آهن باید هر چه سریعتر رخ دهد.

مهرداد تقی زاده، رییس اتاق فکر ریلی در این خصوص ابراز داشت: امروزه حمل و نقل ریلی به سمت خودرو محوری رفته است؛ به نحوی که حمل و نقل عمومی در تهران 9 در صد کاهش پیدا کرده است.

در ادامه این جلسه پورسید آقایی با اشاره به اینکه روش BOT در تضمین پروژه های ریلی در راه آهن یکی از روش های موجود است بیان داشت: با تمام مزیت های این روش برای تضمین بهره وری پروژه های ریلی، در  همه موارد این روش قابلیت اجرایی ندارد و باید چندین استراتژی مختلف تعیین شود.

دراین جلسه سید حسن موسوی نژاد مدیر عامل شرکت رجا هم در خصوص مقوله کاهش مسافر گفت:  راه آهن در مقایسه نسبت به سال گذشته سهمی از حمل و نقل از دست نداده است و افزایش قیمت بلیت ربطی به کاهش مسافر ندارد. تمایل سفر با وسایل نقلیه عمومی در بین مردم کاهش یافته است.

وی ابراز داشت: ما شاهد بودیم  قطارهایی که به دلیل خدمات، قیمت بلیت بالاتری هم داشتند، بیشتر مورد استقبال قرار گرفت اند.

موسوی نژاد در این جلسه با بیان اینکه امروزه در آمارها به جای نفر-کیلومتر از واحد نفر استفاده می شود که یک واحد غلط است، عنوان کرد: امروزه در کل دنیا سهم حمل و نقل ریلی 8 در صد است و این میزان در ایران 2.5 است لذا باید واقع بینانه در چشم اندازهای پیش روبه این رقم ها نگاه داشت.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده بسیار عقب است گفت: سطح ارائه خدمات نسبت به توقعات مردم بالا نرفته است. مردم در خصوص سرعت قطارها اطلاعات کافی ندارند. باید به مردم گفت که در دنیا قطارهای عادی هم وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی با ضروری خواندن مسئله برندینگ و اطلاع رسانی از سرویس های مختلف ارائه شده توسط راه آهن توضیح داد: راه آهن باید در بازار فروش مقررات را بپذیرد. آژانس ها می توانند به علت شیوه کاری خود یکسری تخفیفات و پکیج های خاص را به مسافر ارائه دهند. لذا ما باید از قواعد بازرگانی و بازاریابی استفاده کنیم.

شایان ذکر است در این جلسه موضوعات دیگر همچون مشکلات لوکوموتیو های مانوری، چگونگی تضمین بهزه وری پروژه های ریلی توسط راه آهن، خرید واگن های دست دوم نیز مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین اعضای حاضر با بحث و تبادل نظر ایجاد تورهای گردشگری، بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده در ایستگاه ها، برنامه ریری جهت کاهش تاخیرها، مارکتینگ و پایین آوردن هزینه سفر بوسیله تعامل با دولت را به عنوان برخی از راه حل های پیش روی شرکت راه آهن مطرح کردند.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد تا جلسات اتاق فکر ریلی در آخرین شنبه هر ماه برگزار شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    " " خوشبختانه امسال در سفرهای نوروزی برای فروش بلیت، دیگر صفی وجود نداشت و آنچه هر ساله به عنوان یک معضل شناخته می شد، دیگر دیده نشد. " "!!!!!!!!!??????? جناب دکتر شما چرا این حرفها رو میزنید؟؟؟ بنده بعنوان یک کارشناس ارشد مطلع از سیستم با شما سخن میگویم! من نمیدانم هدف آمارسازان و اطرافیان شما از ارائه این اطلاعات غلط چیست!! ولی خوب میدانم جنابعالی بعنوان یک فرد مطلع نباید بپذیرید که این هجویات به سمع ونظرشما برسد و بعد هم رسانه ای شود!! که راه آهن جمهوری اسلامی در نوروز امسال اقدام به جابجایی ۱/۹۰۰ / ۰۰۰ مسافر نموده است!!!!! به یقین بدانید تنها کسی که در مظان اتهام قرار خواهد گرفت شخص دکتر آقایی نیست بلکه شخصیت حقوقی شما بعنوان مدیرعامل راه آهن ج. ا. ا است!! عزت مستدام

  • saeed 0 0

    خدایی تمام گفتگو ها را مجدد بخوانید!!!!!! توجیه در حد تیم ملی!!!!! ما موندیم این اعداد و آمارها رو از کجا میارند؟ راه آهن ما هم خیلی جالبه یه عده ای خودشون هستند و خودشون و کسی خبر دار نمیشه چه خبره توش!!

  • حسینی 0 0

    با این افکار یاد این جمله ها میفتم. این راه آهن واس ماست!! اینها همه ماست ماست!! خودمون میدوزیم و خودمون میپوشیم و خودمون هم نظر میدیم. البته سایت تین هم این تیتر خبر و گفت و شنود جالب مسئولین رو از خبر های اصلیش حذف میکنه!! نترس تین عزیز در حاشیه بزار!