| کد خبر: 42528 |

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از تمهیدات جابجایی دو میلیون مسافر نوروزی تا نصب تجهیزات کارخانه تولید ریل ذوب آهن از اسفند

تین نیوز | اخبار ریلی ایران در هفته گذشته، تمهيدات جديد راه‌آهن برای جابه‌جایی دو میلیون مسافر نوروزی، ریل‌گذاری ۳۲ درصدی پروژه راه‌آهن گیلان، تحقق 101 درصدی برنامه حمل ونقل ریلی فولاد مبارکه اصفهان، کشته شدن 3 نفر ازکارگران خط راه آهن براثر حمله به منطقه دونباس برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

به گزارش تین نیوز، مشروح برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

ترکیه تنها مسیر بین المللی قطارهای نوروزی
با توجه به مسائل سیاسی و امنیتی پیش آمده در سوریه در حال حاضر تنها مقصد زمینی که مسافران ایرانی می توانند به وسیله قطار در خارج از مرزهای ایران حرکت کنند مرز ترکیه و شهر آنکارا است. در حال حاضر از دو شهر تهران و تبریز دو قطار دوره‌ای با برنامه حرکتی یک روز در هفته از ایران به ترکیه رفته و بازمی‌گردند.

تمهيدات جديد راه‌آهن برای جابه‌جایی دو میلیون مسافر نوروزی
معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه ظرفیت ناوگان ریلی برای نوروز ۹۴ افزایش یافت، از برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی دو میلیون مسافر در این ایام خبر داد و گفت: تعدادی لکوموتیو و واگن جایگزین در ایستگا‌ه‌های پرتردد دپو شده‌اند تا در صورت لزوم جایگزین شوند.

راشدی اظهار داشت: برای ایام نوروز امسال بیش از یک میلیون و 960 هزار صندلی قطار آماده جابجایی مسافران است و پیش‌بینی می‌کنیم در این ایام به همین میزان مسافر جابه‌جا شود.

تحقق 101 درصدی برنامه حمل ونقل ریلی فولاد مبارکه اصفهان
مدیر حمل و نقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تحقق 101 درصدی برنامه حمل و نقل ریلی پیش‌بینی شده برای این شرکت تا پایان سال ‌جاری خبر داد. آرش بنا‌زاده اظهار کرد: با توجه به اهمیت حمل و نقل در بخش تولید و توجه این شرکت به حمل و نقل پاک، این شرکت بر حمل و نقل کالا از طریق خطوط ریلی متمرکز شده است.

یک ‌چهارم بلیت‌ قطار‌های نوروزی فروخته شد
معاون مسافری راه آهن از وجود ظرفیت بلیت قطار در اكثر محورها خبرداد و اعلام كرد: در حال حاضر حدود ۷۵ درصد ظرفیت ایجادی در سیستم فروش بلیت قطار موجود است و متقاضیان می توانند از طریق اینترنت و مراكز فروش بلیت نسبت به تهیه بلیت اقدام كنند.

براثر حمله به منطقه دونباس 3 نفر ازکارگران خط راه آهن کشته شدند
بر اثر بمباران مناطق مختلف دونباس به دست نیروهای اوکراینی سه نفر از کارگران خط راه آهن کشته و شماری دیگر زخمی شدند. شبکه تلویزیونی روسیا الیوم با اعلام این خبر افزود: نیروهای دفاع مردمی در منطقه دونتسک اعلام کردند راه های تداراکاتی نیروهای وابسته به کییف را در شهر دبالتسوو مسدود کردند.

سرعت سیر قطارهای تهران-مشهد به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد
مدیرکل راه‌آهن خراسان از افتتاح سه پروژه عمرانی در ناحیه خراسان خبر داد و گفت: با تکمیل بازسازی ۲۰ کیلومتر از خط آهن قدیم محور تهران – مشهد، بازسازی کل خط قدیم مشهد به پایان رسید و سرعت سیر قطارها از ۸۰ به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

میانگین تاخیر قطارها در رسیدن به مقصد، 35 دقیقه است
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: امروزه میانگین تاخیر قطارها از مبدا کمتر از 3 دقیقه و میانگین تاخیر رسیدن به مقصد حدودا 35 دقیقه است.

سید حسن موسوی نژاد با بیان اینکه عوامل موثر و تاثیر گذاری در رسیدن قطار به مقصد وجود دارد که باعث می شوند تا زمان رسیدن به مقصد یک زمان تقریبی باشد، عنوان داشت: ما اصرار داریم برای احترام به حقوق شهروندی به مسافران بگوییم چه زمان به مقصد می رسند و هرچه می توانیم به زمان درج شده روی بلیت و تعهد خود نزدیک شویم.

۳۲ درصد پروژه راه‌آهن گیلان ریل‌گذاری شده است
استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت ۸۹ درصدی راه آهن گیلان و ریل گذاری ۳۲ درصدی این طرح گفت: متصل شدن راه آهن به منطقه‌ آزاد انزلی را پیگیری می‌کنیم.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه تسریع در ساخت بندر کاسپین در شکوفایی منطقه‌ی آزاد انزلی بسیار مؤثر است، اظهار داشت: در این زمینه با سرمایه‌گذاران مختلف برای جذب اعتبار بیش‌تر مذاکرات مختلف انجام شده است.

نصب تجهیزات کارخانه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان
مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: بخش سوم تجهیزات کارخانه تولید ریل این شرکت، ۱۵ بهمن وارد کشور شده و عملیات نصب تجهیزات از سوم اسفند آغاز خواهد شد.

اردشیر سعد محمدی اظهار داشت: طرح احداث کارخانه تولید ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان براساس برنامه درحال اجراست و این طرح آبان یا آذر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.