| کد خبر: 30255 |

◄ بررسی راهکارهای اطلاع‌رسانی و رعایت حقوق شهروندی در اتاق فکر ریلی

تین نیوز | شانزدهمین جلسه اتاق فکر ریلی، بیست و هشتم آذرماه سال جاری با حضور مدیران صنعت ریلی کشور در ساختمان راه آهن با محوریت اطلاع رسانی و حقوق شهروندی در راه آهن برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این جلسه، محسن پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن، مهرداد تقی زاده، رییس اتاق فکر ریلی، جمعی از کارشناسان، مدیران و فعالان شرکت های خصوصی حمل و نقل ریلی حضور داشتند.

در این نشست، پورسیدآقایی با بیان اینکه راه آهن دو وظیفه اطلاع رسانی به مردم و نظارت بر رعایت حقوق مردم را دارد گفت: راه آهن تنها می تواند شرکت های فعال در این عرصه را ملزم به راه اندازی سامانه ای برای رسیدگی به شکایات کند اما حق دخالت در امور شرکت ها را ندارد.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه 80 درصد مشکلات به شرکت های فعال دراین حوزه باز می گردد، اظهار کرد: بی تردید راه آهن نیز کاملا از مشکل مبرا نیست، لذا باید کاری کرد تا شکایت مسافر بدون تاخیر و به طور خودکار به مرکز و شرکت مربوطه وصل گردد و راه آهن در اینجا یک نقش نظارتی در خصوص رسیدگی به ان شکایت داشته باشد.

در ادامه این جلسه، موضوع ستاره دار کردن شرکت ها به منظور تعیین میزان قیمت بلیط مطرح شد که در این زمینه، پورسیدآقایی با تاکید بر ضرورت نیاز به آیین نامه ای برای تعیین معیارها، گفت: برای داشتن سیستم قیمت گذاری و ستاره دار کردن، بهتر آن است قطارهای هم کلاس ستاره بندی شوند.

وی با بیان اینکه ستاره دار کردن قطارها به منظور نظام قیمت گذاری به این معنا در دنیا وجود ندارد، اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا 8 شرکت در یک خط سیر نمی کنند؛ در دنیا برای هر خط یک شرکت وجود دارد.

همچنین اعضای حاضر در جلسه در خصوص چگونگی شیوه اطلاع رسانی و مشکلاتی که شهروندان با آن مواجه هستند بحث و تبادل نظر کردند.

شایان ذکر است مهرداد تقی زاده، رئیس اتاق فکر حمل و نقل ریلی پیش از این گفته بود: کارگروه حقوق شهروندی با هدف رعایت حقوق شهروندی در همه فعالیت‌های راه آهن یکی از کارگروه های شکل گرفته اتاق فکر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.