| کد خبر: 29656 |

◄ راهکارهای ترغیب به سفر ریلی و آمار مجموع سفرها تا سال ۹۴

تین نیوز | برگزاری دهه ایمنی راه ها طی 14 تا 25 آبان، همواره بحث سفرها را حتی در ایام پاییز که از پیک سفر فاصله می گیرد، داغ و تازه نگه می دارد. از سوی دیگر، راهکارهایی مانند تخفیف قیمت بلیت نیز برای جذب مسافران در روزهای غیر پیک ارایه می شود.

به گزارش تین نیوز، در همین رابطه مشاور فنی طرح جامع حمل و نقل معتقد است براساس پیش بینی های انجام شده، کل سفرها تا سال 1394 به 567 میلیون سفر و تا سال 1409به 782 میلیون سفر برسد.

مهرداد نجفی مشاور فنی طرح جامع حمل و نقل در خصوص میزان سفر مسافر می گوید: سال 85 درمجموع 440 میلیون سفر مسافری داشتیم که از این میان 26 درصد سفرها کاری و از خانه برای انجام امور شغلی بوده و 62 درصد هم سفرهای خانه به غیر از محله های کاری بوده است و 12 درصد هم سفرهای غیر از خانه بوده است که پیش بینی شده برای افق های بعدی کل سفرها در سال 1394 به 567 میلیون سفر بالغ خواهد شد و تا سال 1409به 782 میلیون سفر خواهیم رسید.

عضو شورای حمل و نقل همگانی در خصوص تفکیک این سفرها با بیان اینکه کلیه سفرها کاملا از جنس برون شهری هستند و سفرهای داخلی جزو این آمار محسوب نمی شوند، اذعان کرد: از مجموع سفرها، دو درصد سفرهای هوایی، چهار درصد ریلی و 94 درصد جاده ای است که 26 درصد از سفرهای جاده ای با وسایل نقلیه همگانی و 68 در صد هم سواری بوده است.

در این خصوص سید محمد راشدی، معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران چندی پیش با اشاره به اینکه در برخی از مواقع که سفرها کاهش می‌یابد، ضریب اشغال قطارها هم بسیار پایین می‌آید، بیان کرد: در روزهای غیرپیک، بخش خصوصی تخفیفی را برای قیمت بلیت منظور می‌کند تا افرادی که امکان سفر در این روزها را دارند، تخفیف بلیت قطار آنها را به سفر تشویق کند.

معاون شرکت راه آهن با اشاره به اینکه در طول پیش فروش تخفیف‌ها تا حدود 30 درصد هم می رسد، گفت: اجازه تا 30 درصد تخفیف را به شرکت‌های خصوصی داده‌ایم تا بتوانند برنامه ریزی برای افزایش تعداد سفر و افزایش ضریب اشغال قطارها را داشته باشند.

گفتنی است شرکت حمل و نقل ریلی رجا بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و به منظور دسترسی هموطنان گرامی به همه قطارهای رجا، ارائه تخفیف در بلیت برخی از قطارهای این شركت كه از ۸ آبان ماه سال جاری آغاز شده بود تا پایان این ماه ادامه دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.