| کد خبر: 28694 |

◄ افزودن ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی به شبکه راه آهن در ۱۰ سال آینده

تین نیوز | مقدمات انعقاد تفاهم نامه اتصال ریلی ایران به ارمنستان فراهم شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه با معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان كه به منظور انعقاد تفاهم نامه در خصوص ارتباط ریلی ایران و ارمنستان تشكیل شده بود از برنامه ویژه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ارتباطات ریلی با كشورهای همسایه خبر داد و گفت: بر اساس چشم انداز ترسیم شده طی ده سال آینده ایران 10 هزار كیلومتر خط ریلی به شبكه راه آهن خود اضافه خواهد كرد كه این امر در افزایش میزان حمل و نقل ریلی در منطقه بسیار موثر خواهد بود.

بنابر این گزارش بامداد دیروز معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات، رئیس شركت مدیریت احداث راه آهن به همراه هیاتی از مسئولان حمل و نقل ارمنستان به ایران سفر كردند تا در رابطه با انعقاد تفاهم نامه اتصال ریلی ایران و ارمنستان با مسئولان وزارت راه و شهرسازی دیدار كنند.

عصر دیروز این هیات همراه با سفیر ارمنستان در ایران با حضور در شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در جلسه ای با معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران شركت ساخت و وزارت راه و شهرسازی شركت كردند.

علی نورزاد در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به مهمانان ارمنستانی، به سابقه روابط ایران و ارمنستان اشاره كرد و گفت: این دو كشور به لحاظ تاریخی دارای همكاری های گسترده و مشترك بسیاری هستند كه ما امید داریم این همكاری در زمینه حمل و نقل ریلی نیز امتداد یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ایران در حال حاضر دارای بیش از 10 هزار كیلومتر راه آهن در دست بهره برداری است و تمایل دارد تا مناسبات خود در این زمینه را با كشورهای همسایه گسترش دهد.

وی از توجه ویژه دولت و حمایت مجلس جمهوری اسلامی ایران در موضوع گسترش خطوط ریلی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی خاك ایران هم اكنون سهم مسافر در حمل و نقل ریلی 3.6 و سهم بار در این حوزه 5.2 است كه تلاش ما رساندن این اعداد در 10 سال آینده در زمینه سهم مسافر به16.4 و سهم بار به 21.8 است.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه ادامه داد: همانطور كه این اعداد نشان می دهد قصد ما افزایش 4 برابری سهم حمل و نقل ریلی در شبكه حمل و نقل كشور است كه برای این موضوع به حدود 10 میلیارد یورو سرمایه نیاز است. نورزاد در پایان اظهار امیدواری كرد تا انعقاد تفاهم نامه در خصوص ارتباط ریلی با ارمنستان به گسترش ارتباطات این دو كشور و توسعه ترانزیت كالا و خدمات میان این دو همسایه منجر شود.

در ادامه جلسه معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان ضمن تشكر از میهمان نوازی طرف ایرانی، گفت: هدف ما از این سفر فراهم كردن مقدمات لازم برای ارتباط ریلی دو كشور دوست و همسایه است و امید داریم تا ایرانی ها با توسعه خطوط ریلی خود تا مرز ارمنستان این امكان را برای ما فراهم كنند.

آرتور آراكلیان افزود: ما نیز در ارمنستان مطالعات و تحقیقات خود را در رابطه با احداث خط ریلی تا مرز ایران به انجام رسانده ایم كه این امر نیازمند ساخت حدود 300 كیلومتر راه آهن است كه 100 كیلومتر آن نیز به تونل ها و پل ها اختصاص می یابد.

وی در پایان با مثبت عنوان كردن برنامه های ریلی در ایران اظهار داشت: ما به برنامه ریلی شما برای احداث 10 هزار كیلومتر خط ریلی طی ده سال آینده بسیار خوشبین هستیم و بسیار خوشحال می شویم تا در آن اتصال ایران به ارمنستان نیز مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه نیز مدیران و كارشناسان ایرانی و ارمنی در رابطه با مفاد تفاهم نامه به بحث و گفتگو نشستند تا در سفر دو روزه این هیئت شاهد انعقاد تفاهم نامه باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    ولی کارنامه دولت یازدهم هنوز خالی از افتتاح یک کیلومتر راه آهن

  • نیما 0 0

    در بحثمسیر ریل ها نکاتی وجود دارد که مسئولان و طراحان توضیح نداده اند. مثلا راه آهن اصفهان شیراز می توانست هم کوتاه تر و هم کم هزینه تر باشد و هم شهر مهم یاسوج را در بر بگیرد، اما خط ریل به صورت نیم دایره به سمت آباده و اقلید چرخیده و به نوعی یاسوج را دور زده.

  • کارشناس 0 0

    خدا وکیلی چرا کسی یا نماینده ای نیست بگه چرا پروژه ها مسکوت یا لاک پشتی در حال ساخته شدن هستند؟ همه مسئولان بدانند اگر پروژه ای بی دلیل مسکوت مانده و یا پیشرفت چندانی نداشته بدانید که مدیر آن بخش حتما …سر و سری با پیمانکار داشته است. چرا که یک مدیر سالم بهیچ وجه اجازه نمی دهد پیمانکاری سهل انکاری نماید. لذا پیمانکار از ترس ابلاغ ماده ۴۶ مجبور به کار و فعالیت خواهد بود.