| کد خبر: 17603 |

با حضور مدیرعامل راه آهن صورت گرفت

بررسی نقش مهندسی ارزش در اتاق فکر ریلی

جلسه اتاق فکر ریلی با محوریت بررسی نقش مهندسی ارزش در راه آهن برگزار شد.

جلسه اتاق فکر ریلی با حضور محسن پور سید آقایی، مدیرعامل راه آهن، مهرداد تقی زاده، رئیس اتاق فکر ریلی راه آهن، حسن موسوی نژاد، مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی رجا، مجید بابایی، دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حسین عاشوری، معاون بهره برداری و سیر و حرکت و جمعی از کارشناسان و فعالان در حوزه صنعت حمل ونقل ریلی، چهارشنبه 22 مرداد ماه سال جاری در ساختمان  راه اهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، محسن پور سید اقایی مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه راه اهن با توجه به برنامه توسعه گسترده ای که در پیش داردنیاز به استفاده از مهندسی ارزش در پروژه های خود دارد گفت: مهندسی ارزش خارج از مقوله پروژه باید تبدیل به یک نگاه در بین مدیران گردد به نحوی که به عنوان یک فرهنگ مورد پذیرش قرار گیرد.

وی ابراز داشت : اگر مهندسی ارزش تبدیل به یک فرهنگ شود یک خود کنترلی را بوجود خواهد آورد که نیاز امروز همه صنایع و راه اهن است. بی تردید استفاده از مهندسی ارزش سود خوبی را برای راه آهن فراهم خواهد کرد.

پور سید آقایی ادامه داد :در راه اهن سرمایه گذاری در خصوص زیر ساخت ها وتوسعه راه آهن اجازه استفاده از این مقوله را برای راه آهن فراهم اورده است. به عنوان مثال می توان تا در خصوص پروژه های چهارخطه کردن تهران کرج، پروژه تهران کرج قزوین و یا تهران پرند این مقوله مورد استفاده قرار گیرد.

در این جلسه کامران امامی، عضو هیات مدیره انجمن مهندسی ارزش ایران به توضیح در خصوص مزایای مهندسی ارزش پرداخت  و  با بیان اینکه مهندسی ارزش در پروژه های راه آهن می تواند تا 2 تا 3 میلیارد  صرفه جویی همراه داشته باشد، عنوان کرد: مهندسی ارزش دارای شمار زیادی مزیت است که بر خی از آنها عبارتند از بهبود کیفیت پروژه، استفاده از خرد جمعی در حل مسایل، ارائه راه حل برای مسایل و دشواری های پیش آمده، کاهش زمان انجام پروژه، کاهش هزینه های سرمایه گذاری پروژه و کاهش هزینه های دورره بهره برداری پروژه ها.

در خاتمه این جلسه مقرر شد تا سعید محمد زاده، معاون فنی و زیربنایی، پروژه هایی را که امکان استفاده از مهندسی ارزش دارند، بررسی کند.

گفتنی است اعضای اتاق فکر ریلی 33 تن و اعضای کارگروه ها از 9 تا 24 تن هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    میخواستم دراین پست یک نظرسنجی داشته باشیم: به نظرشماتاکنون تشکیل اطاق فکر و جلسات متعدد درآن تاچه حد در پیشبرد امور صنعت عظیم حمل ونقل ریلی موثر بوده است؟؟؟!!!