| کد خبر: 170341 |

◄ نقص لکوموتیو، دلیل تاخیر قطار تهران-مشهد بود

محدودیت‌های برآمده از مشکلات تامین ارز و قطعه دلیل بروز نقص فنی در سیستم لکوموتیو قطارهای مسافری است که منجربه تاخیر در حرکت قطارها و متضرر شدن شرکت‌های حمل‌ونقلی شده است.

تین نیوز

قطار 190تهران-مشهد که شامگاه دیشب از تهران به سمت مشهد در حرکت بود، صبح امروز در ایستگاه کاشمر متوقف شد.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این قطار 8:10 دیشب از تهران حرکت کرده و در ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز در ایستگاه کاشمر متوقف شده است.

محمدحسین طوسی دلیل این اتفاق که در ساعت 8:30 صبح امروز مرتفع شد را بروز نقص فنی در قسمت لکوموتیو عنوان کرد و افزود: پیرو این اتفاق، سیستم برق این قطار که از نوع  پنج‌ستاره است قطع شد و سیستم سرمایشی آن از کارافتاد.

طوسی اضافه کرد: به‌سرعت اقدامات لازم برای عزیمت یک دستگاه لکوموتیو از مشهد به ایستگاه کاشمر پیگیری و مشکل حل شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اما وقتی‌ یک لکوموتیو خراب می‌شود تا زمانی‌که لکوموتیو امداد به محل حادثه برسد زمان زیادی از مردم تلف خواهد شد.

طوسی مدت تاخیر قطار امروز را دو ساعت‌ونیم عنوان کرد و افزود: اگر مدت تاخیر قطار، بیش از سه ساعت به‌طول بینجامد، باید نیمی از هزینه بلیت را شرکت مالک قطار و نیمی دیگر را راه‌آهن بپردازد که به ضرر شرکت مسافری و وقت مشتری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فدک همچنین گفت: تحریم‌ها، در تامین قطعه برای تعمیر ناوگان ریلی مشکلاتی را به‌وجود آورده که منجر به افزایش تعداد خرابی در سیستم‌های فنی ناوگان ریلی کشور شده است.

طوسی افزود: به همین دلیل تاخیرها بیش از قبل  شده و مشکلات، مخل کار ما شده‌اند.

او اضافه کرد: در حال حاضر تنها شرکتی که در داخل کشور می‌تواند لکوموتیو تولید کند، شرکت مپنا است اما نیاز کشور در بخش تولید لکوموتیو بیش از این‌ها است.

طوسی محدودیت‌های برآمده از مشکلات تامین ارز و قطعه را دلیل این امر عنوان کرد و راه‌آهن را موظف به حل این مشکلات دانست.

این مقام مسئول عنوان کرد: بنابراین خواسته ما از راه‌آهن این است که لکوموتیوهای موجود- که به‌دلیل محدودیت‌های تحریم امکان خرید تعداد بیشتری از آنها وجود ندارد- را تعمیر کند. چراکه در شرایط موجود باید با همکاری بیشتر، با داشته‌هایمان کنار بیاییم.

مدیرعامل شرکت فدک تعداد واگن‌های این شرکت را 56 عدد عنوان کرد و تصریح کرد: این تعداد، بیشتر در مسیرهای تهران-مشهد، زنجان-مشهد، قم-مشهد و بالعکس و هفته‌ای یک روز در مسیر تهران-اهواز فعال هستند.

 در سال 95 قطارهای باری بالای 50 سال و سال گذشته قطارهای مسافری بالای 40 سال از رده خارج شدند و امسال نیز قرار بود که سن تعریف‌شده آنها به عدد 30 برسد اما به دلیل اعتراض شرکت‌های مسافری مبنی‌بر سالم بودن این ناوگان، به‌دلیل اروپایی بودن آنها این تصمیم تا یک سال آینده به تاخیر افتاد.

این اقدامات، حاصل تلاش دولت برای نوسازی قطارهای مسافری است اما شرکت‌های مسافری نیز همواره بر کمبود نقدینگی برای اصلاح یا خروج ناوگان فرسوده خود تاکید داشته‌اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.