| کد خبر: 170108 |

◄ اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان به راه‌آهن چابهار-زاهدان

طی سه سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان از سوی دولت به خط ریلی چابهار-زاهدان اعتبار نقدی تزریق‌شده است. سعید محمد زاده، مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: تکمیل این خط ریلی نه‌تنها برای مسئولان کشور، بلکه برای همسایگان ایران نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

تین نیوز

طی سه سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان از سوی دولت به خط ریلی چابهار-زاهدان اعتبار نقدی تزریق‌شده است. سعید محمد زاده، مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: تکمیل این خط ریلی نه‌تنها برای مسئولان کشور، بلکه برای همسایگان ایران نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد زاده در سفر به استان سیستان و بلوچستان با تأکید براینکه دولت تمام تلاش خود را برای تأمین منابع این طرح به کار بسته است گفت: مقام معظم رهبری هم‌نظر خاصی نسبت به این خط ریلی دارند.

مدیرعامل راه‌آهن در ادامه با یادآوری اینکه در سال گذشته ۶۰ هزار تن کالا از طریق خط ریلی زاهدان-میرجاوه جابجا شده است، گفت : پیش‌بینی می‌شود که امسال میزان جابجایی ریلی بار از طریق این خط ریلی افزایش یابد.

محمد زاده با اشاره به اینکه خط زاهدان - میرجاوه از کیفیت مطلوب برخوردار نیست، افزود: به همین دلیل باوجود کمبود اعتبارات بهسازی این خط ریلی آغازشده و امیدواریم هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

جابه‌جایی ریلی زائران پاکستانی در آینده

او در ادامه از تدابیر وزارت راه و شهرسازی برای جابجایی ریلی زائران پاکستانی خبر داد و گفت: کمتر از دو ماه آینده تصمیمات و اخبار مربوط به این تدابیر اطلاع‌رسانی و اعلام خواهد شد .

مدیرعامل راه‌آهن، فعالیت ۴۰ هزار نفر در راه‌آهن استان سیستان و بلوچستان را نشان‌دهنده تلاش این شرکت برای توسعه ریلی استان عنوان کرد و افزود: وظیفه خود می‌دانیم تا بهترین خدمات را به مردم این منطقه محروم ارائه دهیم.

محمد زاده با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی حمل‌ونقل ریلی مسافر در کشور، تصریح کرد: درحال‌حاضر حمل‌ونقل جاده‌ای سهم بیشتری را به خود اختصاص داده و این درحال است که براساس برنامه ششم توسعه باید ۲۰ درصد جابجایی مسافر در کل کشور از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی انجام شود.

توسعه خطوط حومه‌ای زمینه‌ساز افزایش جابه‌جائی مسافر

او بابیان اقدامات راه‌آهن درزمینهٔ حمل‌ونقل حومه‌ای در شهرهای بزرگ، گفت: با توسعه حمل‌ونقل حومه‌ای جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی افزایش خواهد یافت.

محمد زاده با تأکید براینکه در شهرهای بزرگ باید ۴۰ درصد جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی انجام شود، افزود: هرسال یک میلیارد سفر حومه‌ای در تهران صورت می‌گیرد که از این میزان تنها ۴۰ درصد از طریق خطوط ریلی انجام می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: اولویت‌بندی طرح‌های مختلف کشور در بخش ریلی همواره مورد تأکید وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.