| کد خبر: 169764 |

◄ افزایش قیمت بلیت‌، تاثیری بر تعداد ناوگان مسافری نداشت

با توجه به این که آمار ناوگان اعزامی تغییری نداشته‌است و تصور می‌کنم تغییری در این زمینه هم رخ نخواهد داد، افزایش 10درصدی قیمت بلیت‌های مسافری، تاثیر کاهشی بر تعداد مسافر ندارد.

تین نیوز

افزایش 10درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری پس از سه‌سال، متاثر از تصمیمی است که از سال 94 به‌منظور آزادسازی نرخ‌گذاری بلیت‌های مسافری گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون امور ناوگان راه‌آهن ج.ا.ا ضمن بیان این مطلب، افزود: با درخواست افزایش قیمت بلیت شرکت‌های ریلی مسافری، راه‌آهن، براساس شاخص‌های اقتصادی مثل تورم و نرخ ارز و اقدام به تغییر نرخ بلیت‌ها ... می‌کند.

مجتبی تفقدی با اشاره به این که وظیفه این معاونت تامین و نگهداری و سیر ایمن ناوگان است، درباره تاثیر افزایش قیمت بلیت‌ها بر تعداد اعزام ناوگان مسافری در روزهای اخیر گفت: با توجه به این که  آمار ناوگان اعزامی این معاونت تغییری نداشته‌است و تصور می‌کنم تغییری در این زمینه هم رخ نخواهد داد، افزایش 10درصدی قیمت بلیت‌های مسافری، تاثیر کاهشی بر تعداد مسافر ندارد.

 

تفقدی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش 10درصدی قیمت بلیت‌ها راهگشای مشکلات شرکت‌های ریلی است، افزود: پاسخ این پرسش را باید از خود شرکت‌ها بپرسید اما این میزان افزایش، روند آرامی دارد و نمی‌تواند برای مسافران و شرکت‌های مسافری اساسا مشکلی را ایجاد کند.

لازم به ذکر است که راه‌آهن در سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۴‌میلیون مسافر را از طریق شبکه ریلی کشور جابه‌جا کرده است که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تفقدی

این شرکت در نوروز ۱۳۹۷ نیز با فراهم کردن بیش از یک‌میلیون و ۸۷۲هزار صندلی، رشدی ۱۵درصدی را از نظر ظرفیت و رشدی ۱۳.۸‌درصدی را از نظر افزایش تعداد صندلی ایجاد کرده است که این روند همچنان ادامه دارد.

بنابراین به‌نظر فعالان بخش دولتی و خصوصی ریلی، افزایش 10درصدی بلیت‌ قطارهای مسافری کوچک‌ترین تاثیری بر کاستن از میزان مسافر و ناوگان ریلی مسافری نداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.