| کد خبر: 169005 |

◄ تامین مالی سدی بر سر راه تولید ریل ملی

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، شرکت ساخت و توسعه حمل‌ونقل زیربنایی کشور، ریل متروهای کشور و شرکت‌های شهر جدید مصرف‌کنندگان ریل هستند.

تین نیوز

معاون فنی راه‌آهن تهران مشکل شرکت ذوب‌آهن برای تولید انبوه ریل ملی  را تامین منابع مالی اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فصل تجارت، مازیار یزدانی در برنامه رویداد گفت: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، شرکت ساخت و توسعه حمل‌ونقل زیربنایی کشور، ریل متروهای کشور و شرکت‌های شهر جدید مصرف‌کنندگان ریل هستند.

معاون فنی راه‌آهن تهران در مورد خبر ارز بری هزارمیلیاردی واردات ریل اذعان داشت: مطمئنا تاکنون ریلی  از شرکت ذوب‌آهن خریداری‌نشده است و شرکت‌ها ریل موردنیاز خود را وارد کرده‌اند.

او درباره علت واردات ریل گفت:  تولید ریل ملی باید به حدی برسد تا خیال شرکت‌ها از تامین ریل راحت باشد چون هیچ‌کدام از شرکت‌ها نمی‌توانند پروژه‌هایشان را متوقف کنند تا شرکت ذوب‌آهن به حد تولید منطقی برسد.

یزدانی به قرارداد شرکت ذوب‌آهن برای اولین بار با شرکت راه‌آهن اشاره کرد و گفت: شرکت ذوب‌آهن ظرفیت تولید ریل موردنیاز سه شرکت دیگر را هم دارد.

معاون فنی راه‌آهن تهران  گفت: اگر انواع ریل موردنیاز این چهار شرکت تامین شود یقینا هر چهار شرکت خود را ملزم به خرید تولید داخل می‌کنند چون هم از نظر قیمت به‌صرفه است و هم اینکه همه مسئولان به دنبال ترویج استفاده از تولید ایرانی هستند.

یزدانی گفت: برای حل مشکل تامین مالی به کمک‌ذوب‌آهن رفتیم تا بخشی از مواد اولیه‌اش را از کشورهای دیگر فاینانس کنیم تا در داخل کشور از هرگونه واردات ریل رهایی یابیم و فقط شمش و مواد اولیه وارد شود.

او تاکید کرد: هر شرکتی که ریل تولید می‌کند باید شرکت‌های بازرسی که عمدتاً اروپایی هستند، گواهینامه و تضمین را بدهند و دلیل تاخیر در تولید ریل شرکت ذوب‌آهن نیز همین مجوزها و تائیدیه ها بود که خوشبختانه از یک شرکت معتبر فرانسوی این تائیدیه را گرفت.

او در ادامه گفت: در دو سال اخیر هیچ‌گونه قرارداد خرید ریل از خارج کشور نداشته‌ایم و تمام انرژی و وقتمان را صرف تولید ریل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    چجوری همچین تیتری انتخاب کردید؟ آقای یزدانی کی چنین ادعایی در متن کردند؟!