| کد خبر: 168993 |

◄ موضوع خروج واگن‌های فرسوده «رجا» فنی است، نه سیاسی

مشکلات شرکت‌ها درباره خروج واگن‌های فرسوده، مشکلات فنی هستند. بنابراین اگر راه‌آهن بخواهد به واگن‌های بالای 30 سال مجوز سیر بدهد با لحاظ معاینات فنی این کار را انجام خواهد داد.

تین نیوز

اخیراً راه‌آهن مصوبه‌ای را به مرحله اجرا درآورده که بر اساس آن، شرکت‌های ریلی برای از رده خارج کردن 397 واگن مسافری بالای 30 سال باید اقدام کنند.

به گزارش تین‌نیوز، قائم‌مقام شرکت راه‌آهن در این‌باره به خبرنگار ما گفت: موضوع خروج واگن‌های فرسوده فنی است، آن را نباید سیاسی کنیم.

حسین عاشوری با تاکید بر فنی بودن مشکلات، اضافه کرد: اگر بخواهیم به واگن‌های بالای 30 سال مجوز سیر بدهیم با لحاظ معاینات فنی این کار را انجام خواهیم داد.

عاشوری افزود: نظارت‌های ویژه قطعاً هزینه‌های ما را در بحث‌های نظارتی و کنترلی بالا خواهد برد و بنابراین ما دراین‌باره در هفته‌های آینده به یک تصمیم مشخص خواهیم رسید.

عاشوری درباره اجازه شرکت‌ها در این شرایط برای واردات واگن‌های مرغوب مسافری گفت: ما واردات واگن را تنها با مشارکت داخلی می‌پذیریم و واضح است که بدون انتقال تکنولوژی به داخل ورود واگن‌های مسافری به کشور ممکن نخواهد بود.

قائم‌مقام راه‌آهن درباره مشکلات نقدینگی شرکت‌هایی نظیر رجا برای از رده خارج‌کردن این واگن‌های نیز گفت: این بحث‌ها مباحث بسیار فنی و تکنیکی است و اگر به شما بگویند که خودروی شما به معاینه و تعمیر نیاز دارد باید آن را ببرید و تعمیر کنید.

عاشوری تصریح کرد: بنابراین ما نیز در بخش بررسی‌های فنی، این موضوع را بررسی کرده‌ایم و هرکس هم که ادعایی در این زمینه دارد باید از همین منظر، موضوع را بررسی کند.

این مقام مسئول ادامه داد: رجا دو سال برای انجام این تعمیرات زمان داشته است و الان که ما در فاز اجرا رفته‌ایم آن‌ها از این تصمیم گله می‌کنند. بنابراین اجازه دهید موضوع از فاز فنی خارج نشود و به موضوعی سیاسی نیز تبدیل نشود.

عاشوری توضیح داد: چون حتی اگر تصمیم بر این باشد که این واگن‌ها در خطوط سیر باقی بمانند هم باید با مراقبت‌های ویژه این کار انجام شود. پس تصمیم‌گیری در این زمینه نیاز به بررسی‌های فنی بیشتری دارد و باید برای آن صبر کرد.

به اعتقاد شرکت‌های بخش خصوصی از رده خارج‌کردن واگن‌ها حدود 700میلیون تومان هزینه دارد که متعاقب آن 1700 نفر مستقیما و 800 نفر غیرمستقیم  بیکار خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.