| کد خبر: 168723 |

◄ رشد 7درصدی عملکرد راه‌آهن هرمزگان

در سه ماهه نخست سال جاری یک‌میلیون و 978 هزار و 660 تن انواع محمولات، مواد معدنی و کالاهای تجاری در مبادی ایستگاه‌های گل‌گهر، معدن گل‌گهر و بندر شهید رجایی بارگیری شده که این میزان، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ تعداد واگن، 4 درصد رشد را نشان می‌دهد.

تین نیوز

 در سه ماهه نخست سال جاری یک‌میلیون و 978 هزار و 660 تن انواع محمولات، مواد معدنی و کالاهای تجاری در مبادی ایستگاه‌های گل‌گهر، معدن گل‌گهر و بندر شهید رجایی بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ تعداد واگن، 4 درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد پورفخری، مدیرکل راه‌آهن هرمزگان عملکرد این اداره‌کل در زمینه تخلیه بار توسط حمل‌ونقل ریلی را نیز به میزان سه‌میلیون و 131 هزار و 918 تن انواع محمولات و مواد معدنی عنوان کرد و ادامه داد: این میزان تخلیه در پالایشگاه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس (بارکو)، بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان افزود: در همین مدت، عملکرد راه‌آهن هرمزگان به میزان پنج میلیون و 110 هزار و 578 تن کالا و محمولات بوده که رشد 7درصدی را نشان داده و موجب رسیدن تن کیلومتر مرزی به میزان یک‌میلیارد و 964 میلیون و 117 هزار و 690 تن کیلومتر شده که رشد 15درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

 پورفخری همچنین درباره عملکرد تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی در همین مدت گفت: در این مدت، عملکرد بندر شهید رجایی نیز بارگیری دو میلیون و 320 هزار و 829 تن کالا را نشان می‌دهد که به این وسیله رشد 18درصدی حمل ریلی در بندر شهید رجایی را شاهد بوده‌ایم.

پورفخری افزود: بندر شهید رجایی در زمینه بارگیری کانتینر نیز با حمل 11هزار (TEU) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 63 درصد رشد داشته است.

به‌وسیله خط آهن هرمزگان قطب‌های مهم معدنی کشور همچون سنگ آهن گل‌گهر سیرجان، چغارت بافق و چادرملو و مراکز مهم صنعتی مانند ذوب آهن اصفهان و صنایع فولاد هرمزگان و پالایشگاه نفت بندرعباس و بندر شهیدرجایی متصل شده است.

راه‌آهن هرمزگان در موقعیت خاص جغرافیایی قرار گرفته است. چراکه دسترسی همسایگان شمالی و آسیای میانه به آب‌های خلیج فارس، فرصت طلایی برای حمل بارهای ترانزیتی از مسیر ریلی ایران به‌‌وجود آورده است و می‌تواند درآمد سرشاری برای کشور به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.