| کد خبر: 167349 |

◄ ورود هفتمین قطار کانتینری چینی به ایران

این قطار از شهر لینه چین شامل 50 دستگاه کانتینر 40 ‌فوت مکعب خرداد‌ماه سال جاری از مرز اینچه‌برون وارد کشور ایران شد.

تین نیوز

هفتمین قطار کانتینری چین در ماه جاری وارد ایران می‌شود.

بابک احمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اعلام این خبر افزود: این قطار از شهر لینه چین شامل 50 دستگاه کانتینر 40 ‌فوت مکعب خرداد‌ماه سال جاری از مرز اینچه‌برون وارد کشور ایران شد.

احمدی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های توسعه حمل‌ونقل بین‌المللی ریلی به‌ویژه توسعه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مذاکرات گسترده‌ای را در مورد کریدورهای مختلف انجام داده است.

او ادامه داد: یکی از این کریدورها که پس از پیگیری و مذاکرات با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان شکل عملیاتی به خود گرفت کریدور چین به تهران بود که در جریان مذاکرات با راه‌آهن‌های کشورهای مسیر، در مورد زمان حمل از مبدأ تا مقصد و همچنین نرخ تعرفه توافق حاصل شد، به‌نحوی‌که در مقایسه با حمل دریایی برای این مسیر، مزیت رقابتی ایجاد شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از عصر امروز، معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز این مسیر، در آینده امکان حمل کالاهای ترانزیتی از مبدأ چین به کشورهای ترکیه و بخشی از آن به اروپا و کشور عراق فراهم خواهد شد.

چین در پی ایجاد یک‌راه ابریشم ریلی از چین تا اروپا است که با توجه به مزایای بسیار مسیر ایران، توافقاتی بین ایران و چین انجام‌شده تا بخشی از این کریدور مهم از ایران عبور کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.