| کد خبر: 165770 |

◄ توسعه ترانزیت ریلی توسط شرکت راه‌آهن

در سال گذشته ۱ میلیون و ۵۸۴ هزار تن بار ترانزیتی از طریق خطوط ریلی کشور حمل شد که رکورد جدیدی در تاریخ راه‌آهن کشور به ثبت رسید.

تین نیوز

در سال گذشته ۱ میلیون و ۵۸۴ هزار تن بار ترانزیتی از طریق خطوط ریلی کشور حمل شد که رکورد جدیدی در تاریخ راه‌آهن کشور به ثبت رسید. بابک احمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: در سال 97، جابجایی ۳ میلیون تن بار ترانزیتی و حمل ۷.۵ میلیون تن بار بین‌المللی هدف‌گذاری شده است.

معاون بهره‌برداری و  سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با اشاره به روند پیگیری توافق‌نامه‌های امضاشده در بخش حمل کالا گفت: صادرات یک میلیون تن محمولات نفتی و ۱ میلیون تن کلینکر سیمان از طریق راه‌آهن به ازبکستان در مسیر مطلوبی قرار دارد و انتظار می‌رود به‌زودی کار حمل آن آغاز شود.

احمدی خاطرنشان کرد: با حمل این دو محموله از طریق خطوط ریلی ایران، دو میلیون تن به حجم بار صادراتی ریلی کشور اضافه می‌شود.

او با توجه به اهمیت حمل بارهای بین‌المللی نزد شرکت راه‌آهن ازلحاظ سیاسی، استراتژیک و نظام بنگاه‌داری بیان داشت: به‌منظور گسترش فعالیت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی شرکت راه‌آهن و هماهنگی بیشتر با راه‌آهن‌های منطقه، تجار و صاحبان بار و نیز دستیابی به اهداف راه‌آهن در توسعه فعالیت‌های ترانزیت و گسترش کریدورهای بین‌المللی، اداره کل جدید بازرگانی بین‌المللی تأسیس شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن در ادامه با اشاره به حضور شرکت راه‌آهن در نمایشگاه حمل‌ونقل که طی ماه گذشته در روسیه برگزار شد، تصریح کرد: نکته اصلی و قابل‌توجه، سؤالات بی‌شمار بازدیدکنندگان و مسئولان کشورها از آخرین تصمیمات اتخاذشده و وضعیت راه‌آهن رشت-آستارا بود که بیانگر اهمیت این خط ریلی واقع در کریدور شمال-جنوب نزد صاحبان بار، شرکت‌های حمل‌ونقلی و دولت‌ها است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.