| کد خبر: 164183 |

◄ رتبه سوم راه‌آهن قم در جابه‌جایی مسافر

‌مدیرکل راه‌آهن قم از میانگین رشد 25.5 درصدی ورود و خروج مسافران به راه‌آهن این استان خبر داد.

تین نیوز

‌مدیرکل راه‌آهن قم  از میانگین  رشد 25.5 درصدی ورود و خروج مسافران به راه‌آهن این استان خبر داد.

‌به گزارش تین‌نیوز، حسن اعتماد گفت: در ۹۶ نسبت به سال ۹۵، خروج مسافران از این استان به بیش از ۹۸۵ هزار نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشت و همچنین  ۹۵۲ هزار مسافر  نیز وارد این استان شدند که رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

او گفت: میزان تأخیر قطارها از مبدأ ایستگاه قم از 12 ثانیه  در سال 95 به  6.3 ثانیه در سال 96 رسید که کاهش 70 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: تعداد قطار‌های ایجادی و عبوری از اداره کل راه‌آهن قم با 5.16 درصد افزایش در سال ۹۶ به ۱۶ هزار و ۵۵۷ رام رسید .

اعتماد گفت: در سال ۹۶ ۸۹۰ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۴۱۹ نفر کیلومتر  با قطارهای قم جابه‌جا شدند  که 24 درصد  نسبت به  سال 95  افزایش داشته است.

او در ادامه گفت: بر اساس اعلام سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور به ازای هر نفر کیلومتر که از جاده به ریل منتقل شود، ۲۰ سی‌سی سوخت صرفه‌جویی می‌شود لذا در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۸‌میلیون لیتر سوخت در اثر نفر کیلومتر جابجا شده با قطار‌های مسافری قم به مقاصد مختلف صرفه‌جویی شده که ارزش آن به بیش از‌۶.۲ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، ‌مدیرکل راه‌آهن قم در ادامه گفت: در اسفندماه سال ۹۶ ایستگاه قم با جابجایی ۱۴۱ هزار و ۶۰۵ مسافر رتبه سوم را در بین مناطق راه‌آهن کشور دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.