| کد خبر: 159494 |

رکورد بارگیری در شبکه ریلی راه آهن کشور در یزد شکسته شد

سرپرست راه آهن یزد گفت: 117 هزار و 351 تن مواد معدنی و کنستانتره به مدت 2 روز در راه آهن منطقه یزد بارگیری و به اقصی نقاط کشور حمل شد که در تاریخ راه آهن ایران بی سابقه است.

تین نیوز

سرپرست راه آهن یزد گفت: 117 هزار و 351 تن مواد معدنی و کنستانتره به مدت 2 روز در راه آهن منطقه یزد بارگیری و به اقصی نقاط کشور حمل شد که در تاریخ راه آهن ایران بی سابقه است.

 

سیداحمد رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان مواد معدنی از چادرملو، چغارت و گندله سازی بارگیری و به کارخانه ذوب آهن و بخشی برای صادرات به بندرعباس ارسال شد که در تاریخ راه آهن بی سابقه است.
وی افزود: در این مدت نیز 30 هزار و 766 تن محموله توسط 643 واگن تخلیه شد و 34 میلیارد و 666 هزار، تن کیلومتر کالا به ثبت رسید.
سرپرست راه آهن یزد با اشاره به بهره برداری از خط دوم بلاک یزدگرد ـ یزد ـ اشکذر در استان گفت: به منظور بهسازی خطوط قدیم و ساخت سه تقاطع غیر همسطح در محدوده شهری، خط یادشده مورد بهره برداری قرار گرفت.
رضوی اضافه کرد: ساخت خط دوم محور بافق ـ زرین شهر 450کیلومتر طول دارد که 190کیلومتر آن در محدوده راه آهن یزد با بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. 
وی خاطرنشان کرد: بلاک یزدگرد ـ یزد ـ بافق به طول 38 کیلومتر در محدوده استان یزد مورد بهره برداری قرار گرفت و مابقی طرح نیز در حال انجام است. 
سرپرست راه آهن یزد تصریح کرد: بهره برداری از این محور به منظورساخت دهانه دوم در تقاطع های غیرهمسطح خویدک، حسین آباد و قاسم آباد در مجاورت شهرستان یزد قرار دارد که عملیات ساخت آن آغاز شده است.
راه آهن یزد با سهم 37 درصد حمل و نقل بار در 16سال گذشته در جایگاه نخست قرار دارد.
80 درصد مواد معدنی و 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور با قطار از این استان جا به جا می شود.
در مسیر راه آهن یزد که به عنوان پر ترددترین مسیر کشور است، روزانه 130رام قطار مسافربری و باری عبور می کند و به طور میانگین بیش از 40هزار تن بار از بخش های معدنی و سایر بخش ها از این طریق جا به جا می شود.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.