| کد خبر: 159362 |

◄ خزر پتانسیل بالقوه ترانزیتی شمال کشور

مدیرکل راه‌آهن شمال در نشست هم‌اندیشی افزایش ترانزیت ریلی در بنادر گفت: دریای خزر می‌تواند نقش مهمی در ترانزیت کالا ایفا کند.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شمال در نشست هم‌اندیشی افزایش ترانزیت ریلی در بنادر گفت: دریای خزر می‌تواند نقش مهمی در ترانزیت کالا ایفا کند.

به گزارش تین‌نیوز، یوسف گران‌پاشا ادامه داد: دریای خزر در منطقه شمال کشور بهترین پل ارتباطی میان کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راه‌آهن شمال، گران پاشا گفت: اتصال بندر امیرآباد به شبکه سراسری ریلی و احداث رورو، این فرصت را برای ایجاد بازار جدید و با ظرفیت بالای ترانزیت بار، از کشورهای آسیای میانه فراهم می‌کند.

او در ادامه گفت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های بخش ریلی برای حمل و ترانزیت انبوه بار، راه‌آهن اقدامات گسترده‌ای را در دست اجرا دارد. پایان مرحله مطالعاتی و آغاز پروژه برقی سازی مسیر شمال در آینده‌ای بسیار نزدیک،کاهش چشمگیر حق دسترسی راه‌آهن و به صفر رساندن این حق دسترسی در بعضی از موارد، تغییر ارتفاع قریب به ۱ کیلومتر از تونل‌های مسیر جهت عبور واگن‌های روسی، واگذاری واگن برای حمل در کوتاه‌ترین زمان ممکن و راه‌اندازی قطارهای باری برنامه‌ای ازجمله اقداماتی است که در راه‌آهن شمال انجام‌شده است.

گران‌پاشا گفت: در سال‌های اخیر رشد و توسعه اقتصادی کشورها و افزایش تولید و تجارت، اهمیت بخش ترانزیت را به‌عنوان حلقه اتصال بازار تولید و مصرف بیش‌ازپیش پررنگ کرده است. با توجه به اینکه ترانزیت یک بخش مهم و سودآور برای کشورها محسوب می‌شود، از ابعاد مختلفی همچون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ...موردتوجه اکثر کشورها قرارگرفته است.

نشست هم‌اندیشی افزایش ترانزیت ریلی در بنادر، با حضور صاحبان کالا، فورواردرها، مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری مازندران، مدیرکل پروژه بازرگانی راه‌آهن ج.ا.ا، مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، مدیرکل راه‌آهن شمال، مدیرکل بنادر و کشتیرانی، مسئولین گمرک و جمعی از فعالان حوزه تجارت بین‌المللی باهدف ایجاد بازار جدید و توسعه ترانزیت ریلی در بنادر، در امیرآباد برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اهمیت اتصال به بندر انزلی این است اگر مسیر ریلی آذربایجان به هر دلیل غیر منتظر بسته شد.مسیر جایگزین به روسیه از طریق دریای خزر هست .این باعث حفظ کریدور شمال جنوب ما میشود