| کد خبر: 1592 |

رئیس دانشکده مهندسی راه‌آهن در گفتگو با تین‌نیوز تاکید کرد:

◄ ضرورت نصب حائل در سکوهای مترو برای حفظ ایمنی مسافران

تین نیوز | رئیس دانشکده مهندسی راه آهن گفت: تأمین ایمنی و حفظ جان مسافران از وظایف ذاتی شرکت‌های حمل و نقلی است و هرجا احساس شود که ایمنی مسافران، وسیله نقلیه و کل مجموعه در خطر باشد، بخش حفاظت و ایمنی سیر و حرکت این وظیفه را دارد که که ایمنی را تأمین کند.

جبارعلی ذاکری در گفتگو با تین نیوز در رابطه با حوادث متعدد برخورد قطار با مسافران که به تازگی در مترو تهران اتفاق می‌افتد، گفت: بحث ایمنی در راه آهن و مترو، پیش از این نیز مطرح بوده است و راهکار و تجربه آن نیز در دنیا وجود دارد.

وی افزود: در مترو برخی کشورها از جمله فرانسه، در فاصله 20 سانتیمتری خط مترو، حائل شیشه‌ای وجود دارد که دارای درب‌های کشویی هستند و همزمان با توقف قطار و باز شدن درهای آن، این درهای کشویی نیز باز شده و مسافران وارد واگن مترو می‌شوند.

رئیس دانشکده مهندسی راه آهن تصریح کرد: متولی این کار باید شرکت مترو بهره‌بردار باشد و اینکه چرا در ایران چنین حائلی نصب نمی‌شود، مربوط به اجرا نشدن ضوابط و دستورالعمل‌هاست.

ذاکری در پاسخ به این سوال که آیا آیین‌نامه خاصی وجود دارد که مترو را مجبور به انجام این کار کند یا خیر، گفت: تأمین ایمنی و حفظ جان مسافران از وظایف ذاتی شرکت‌های حمل و نقلی است و هرجا احساس شود که ایمنی مسافران، وسیله نقلیه و کل مجموعه در خطر است، بخش حفاظت و ایمنی سیر و حرکت این وظیفه را دارد که ایمنی را تأمین کند، اما آیین‌نامه خاصی برای ملزم کردن مترو برای نصب حائل وجود ندارد.

وی بار دیگر ضمن اشاره به ذاتی بودن وظیفه تأمین ایمنی مسافر و بار از شرکت‌های حمل و نقلی، تصریح کرد: در کشور ما نصب حائل در راه آهن، الزامی نیست اما در متروها به دلیل ازدحام مسافران و امکان به خطر افتادن ایمنی آنها، این کار ضروری به نظر می‌رسد.    

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.