| کد خبر: 158396 |

◄ سازمان‌های دولتی می‌توانند اقتصاد هنر را به حرکت درآورند

برگزاری جشنواره‌ها، حمایت از هنرمندان و به نمایش گذاشتن نبوغ و خلاقیت آنها در بیان حتی موضوعات سفارشی، تاثیر قابل توجهی در شکوفایی خلاقیت هنرمندان و به طور کلی، هنر خواهد داشت. چرا که هنرمند برای بیان دیدگاه و ارائه اثرش به فضا و تجمع مخاطبان نیازدارد.

تین نیوز

برگزاری جشنواره‌ها، حمایت از هنرمندان و به نمایش گذاشتن نبوغ و خلاقیت آنها در بیان حتی موضوعات سفارشی، تاثیر قابل توجهی در شکوفایی خلاقیت هنرمندان و به طور کلی، هنر خواهد داشت. چرا که هنرمند برای بیان دیدگاه و ارائه اثرش به فضا و تجمع مخاطبان نیازدارد. برگزاری فستیوال‌های هنری درعین برآوردن خواسته هنرمندان، فرصتی را برای اقشار مختلف مخاطبین ایجاد می‌کند تا با دیدن آثار متفاوتی از هنرمندان و آشنایی با دید‌گاه‌ها و سبک‌‌های آنها درک خود را از مفاهیم هنر و زندگی ارتقا دهند.

 فستیوال‌های اختصصای سازمان‌ها‌ی دولتی و خصوصی، فرصتی را برای برگزارکننده ایجاد می‌کنند تا از خلاقیت هنرمندان برای رسیدن به اهدافی که از پیش تعیین کرده‌اند بهره بگیرند.

برخی هنرمندان و صاحب‌نظران حوزه فیلم وعکس و بازیگری با استقبال از جشنواره راه‌آهن و هرگونه جشنواره هنری دیگر، معتقد هستند که این گونه فستیوال‌ها در اقتصاد فعالیت‌های هنری تاثیرگذار خواهد بود. 

مهدی منعم عکاس جنگ به ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن گفته‌است که سازمان‌های دولتی می‌توانند، اقتصاد هنر را به حرکت درآورند. در روزگار فعلی که اقتصاد هنر ضعیف است، برگزاری جشنواره ها واجد انگیزۀ مادی برای هنرمندان است. هنرمندان از نظر اقتصادی در شرایط خوبی نیستند و ورود سازمان‌های دولتی به برگزاری جشنواره‌های هنری می تواند کمک کند تا چرخ اقتصاد هنر به حرکت درآید.

مهدی منعم عکاس جنگ 2

این عکاس جنگ به نمایش صحیح آثار منتخب جشنواره‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: باید کاری کرد تا خروجی آثار را به صورت کتاب، نمایشگاه‌های استانی، ورکشاپ‌های آموزشی، نقد عکس و ... داشته باشیم. در طول سال جشنواره‌های زیادی توسط ارگان‌های مختلف برگزار می‌شوند و تقریباً به جز تعداد محدودی، از بقیه چه چیزی به جا مانده است؟ معتقدم که دبیران جشنواره‌ها باید به انتشار مکتوب آثار توجه جدی نشان دهند تا یک جشنواره تأثیرگذار ظاهر شود.

مهدی منعم می‌گوید اگر بخواهیم نگاهی کلان به موضوع داشته باشیم نه تنها سازمان‌هایی مثل راه‌آهن که در این حوزه ورود کرده‌اند بلکه شرکت‌های دولتی و خصوصی باید در صحنه حاضر شوند و با شناسایی عکاسان با استعداد و تخصیص بودجه به آن‌ها تعدادی عکاس را پرورش دهند که در جهت خواسته‌های آن ها گام بردارند.

آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره اسفند ماه 96 در تهران برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.