| کد خبر: 155933 |

سرهنگ داود عباس‌زاده

راه‌آهن نقش ممتاز وبرجسته‌ای در دفاع مقدس داشت

مشاور مدیرعامل راه‌آهن در امور ایثارگران گفت : راه‌آهن جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و در کنار نیروهای مسلح کشور و جهادسازندگی ، با اعزام صدها رزمنده و هزاران ادوات و مهمات جنگی به جبهه‌ها نقش ممتاز و برجسته‌ای داشت.

تین نیوز

مشاور مدیرعامل راه‌آهن در امور ایثارگران گفت : راه‌آهن جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و در کنار نیروهای مسلح کشور و جهادسازندگی ، با اعزام صدها رزمنده و هزاران ادوات و مهمات جنگی به جبهه‌ها نقش ممتاز و برجسته‌ای داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن اصفهان جناب سرهنگ پاسدار داود عباس‌زاده صبح چهارشنبه بیست وچهارم آبان ماه سال جاری در آیین رونمایی از تندیس یادمان 248 شهید راه‌آهن جمهوری اسلامی که بمناسبت بزرگداشت 25 آبان ماه روز حماسه وایثار استان اصفهان در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد ، ضمن تسلیت به مناسبت جان‌باختن تعدادی از هموطنان عزیز در زمین لرزه غرب کشور اظهار کرد: مراسم راهپیمایی اربعین یک همایش بزرگ و خودجوش مردمی و بدون هیچ دستورالعمل است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن کشور با اشاره به روز حماسه و ایثار اصفهان افزود: اصفهان همیشه پیشانی ایثار و مقاومت بوده، خوش درخشیده و در همه حرکت‌های ارزشی و انقلابی در صف اول بوده است؛ در 25 آبان سال 1361 که شهر اصفهان با تقدیم وتشییع370 شهید حماسه آفرید، در اراده مردم و جوانان نه تنها خللی ایجاد نشد بلکه جوانان باز هم داوطلبانه به جبهه‌ها اعزام شدند که نمونه‌ چنین وقایعی در تاریخ پیدا نمی‌شود.

مشاور مدیرعامل راه‌آهن در امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ پیاده‌روی اربعین در اجتماع تجلی پیدا کند و نهادینه شود ، تصریح کرد : همان‌گونه که وحدت و انسجام مردم در راهپیمایی اربعین وجود دارد باید در طول سال هم امتداد یابد چراکه راهپیمایی اربعین یکی از مصادیق انسجام و وحدت با محوریت امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به رویش‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز در وضعیتی که همه به دنبال گسترش میز و پست و مقام خود هستند، جوانانی که دارای همسر باردار یا فرزند پنج ساله هستند، با شعار «کلّنا عباسک یازینب» به دفاع از حرم حضرت زینب(س) رفته و به شهادت می‌رسند که این نشان‌دهنده رویش‌های انقلاب اسلامی است.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در حالی که فشارها و تحریم‌های دشمن در طول 30 سال گذشته افزایش یافته، ظرفیت‌های داخلی و توان کشور باعث شده تا جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت منطقه شود.

وی با اشاره به رفتارهایی که باعث خشنودی امام زمان(عج) می‌شود، عنوان داشت: خدمت صادقانه و بی‌منت، رسیدگی به گرفتاری‌های مردم، وحدت و انسجام، هم‌افزایی، ولایت‌مداری، در نظر گرفتن منافع ملی، خو‌ش‌رویی، امانت‌داری و رازدای از جمله مواردی است که باعث رضایت‌مندی حضرت ولی عصر(عج) خواهد شد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ تصریح کرد : اگر کشور صندوق ذخیره ارزی دارد و ممکن است روزی به اتمام برسد ، یک صندوق ذخیره معنوی به نام شهدا هم دارد که ما با معرفت خود نباید بگذاریم تمام شود؛ علاوه بر دوران دفاع مقدس، امروز دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور هم نیازمند همت‌ها، زین‌الدین‌ها و باکری‌ها هستند.

وی بیان داشت : راه‌آهن جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و در کنار نیروهای مسلح کشور و جهاد سازندگی، با اعزام صدها رزمنده و هزاران ادوات و مهمات جنگی به جبهه‌ها نقش ممتاز و برجسته‌ای داشته و بسیاری از کارگاه‌های فنی راه‌آهن برای تعمیر ادوات نظامی دوران دفاع مقدس آماده شده بود.

جناب سرهنگ پاسدار عباس‌زاده با بیان اینکه ایستگاه قطار اندیمشک در 5 آذر سال 65 ، توسط 54 هواپیمای نظامی بعثی بمباران شد، بیان کرد: طراحی تندیس یادواره 248 شهید راه‌آهن جمهوری اسلامی طرحی تلفیقی و نشان‌دهنده قطاری از رزمندگان در حال حرکت به مقصد خرمشهر است.

گفتنی است در این مراسم نمونه تندیس یادواره 248 شهید راه‌آهن جمهوری اسلامی به سید رضا سادات‌حسینی مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان تقدیم شد و با اهدای لوح سپاس وهدیه یادبود از سه خانواده معظم شهیدان «محمدرضا زارعان»، «محمد عبدالهی» و «مصطفی شفیعیان» به نمایندگی از تعداد 24 شهیدتقدیمی این اداره کل تجلیل وقدردانی شد. مرثیه سرایی ایام جانسوز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) وشهادت امام رضا(ع) واشعار حماسی ویادشهدای گرانقدر توسط ذاکراهل بیت(ع) حاج محمدیزدخواستی وپخش نماهنگ ویژه روز حماسه وایثار استان اصفهان ازدیگربرنامه های این مراسم بود.

درپایان مراسم رونمایی از تندیس یادمان شهداء با حضور دکترحمیدرضا فولادگر نماینده مردم شهیدپرور اصفهان درمجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل دست افکن مدیرروابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه اصفهان ، دکترابراهیم یزدی مشاور استاندار درامورایثارگران استان اصفهان ، سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی شیروانیان مدیرکل حفظ آثارونشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان ، سرهنگ پاسدار داوودعباس زاده مشاور مدیرعامل راه آهن درامورایثارگران وفرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن کشور، سیدرضا سادات حسینی مدیرکل راه آهن اصفهان ،دکتر احسانی رئیس دفتر مشاوراستاندار درامورایثارگران استانداری اصفهان ، سرهنگ دوم پاسدار محسن اصلانی فرمانده سازمان بسیج کارمندان صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ،سرگردپاسدار جوادشجاعی فرمانده حوزه بسیج ادارات کل شهیدباهنراستان اصفهان ، جمعی از کارکنان وبسیجیان وخانواده معظم شهدای این اداره کل  در سالن انتظارمسافری  ایستگاه راه آهن اصفهان برگزارگردید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.