| کد خبر: 155772 |

مدیر شهرک صنعتی قرچک:

تعریض زیرگذر راه‌آهن خروجی آجرثبات در قرچک ضروری است

مدیر شهرک صنعتی قرچک گفت: تعریض زیرگذر راه‌آهن خروجی آجرثبات در این شهرستان توسط شرکت راه‌آهن ضروری است.

تین نیوز

مدیر شهرک صنعتی قرچک گفت: تعریض زیرگذر راه‌آهن خروجی آجرثبات در این شهرستان توسط شرکت راه‌آهن ضروری است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران، حامد افشارنادری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قرچک گفت: شهرک صنعتی قرچک از سال 92 تاکنون با انعقاد حدود 550 قرارداد، حدود 100 درصد مساحت فاز اول واگذار کرده است و 200 واحد ساخت و ساز را آغاز کرده است.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که با صنوف تهران امضا کرده‌ایم، اتحادیه صنف کفش دست‌دوز تهران، اتحادیه صنف سراجان تهران، اتحادیه صنف پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان تهران، اتحادیه صنف صباغان و گلزنان تهران، اتحادیه صنف کفش ماشینی و لاستیکی تهران، اتحادیه صنف خیاطان زنانه و مردانه تهران، اتحادیه صنف کشباف و جوراب تهران، اتحادیه صنف پوشاک تهران، اتحادیه صنف آجیل و خشکبار امضا شده و در شهرک صنعتی مستقر شده‌اند.

وی در خصوص راه دسترسی شهرک صنعتی گفت: از کمربندی جنوب قرچک و پس از عبور از زیرگذر راه‌آهن در مجاورت کارخانه آجر ثبات شروع و به طول تقریبی 3 کیلومتر نهایتاً به ورودی شهرک رسیده،2 کیلومتر از مسیر در سال 92 به ارزش 50 میلیارد ریال اجرا شده و 1 کیلومتر باقیمانده در سال 96 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تأکید کرد: تعریض زیرگذر راه‌آهن خروجی آجر ثبات توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

افشار نادری در خصوص فضای سبز شهرک گفت: جهت تأمین فضای سبز شهرک به میزان 15% از اراضی فاز 1 شهرک تاکنون با اجرای چندین پروژه فضای سبز به میزان 15 هکتار از اراضی شهرک با آبیاری قطره‌ای زیرپوشش فضای سبز رفته است.

وی گفت: پروژه‌های عمرانی شهرک عبارت است روسازی و جدول‌گذاری، شبکه آب‌رسانی و انتقال فاضلاب شهرک صنعتی قرچک، به ارزش 60 ریال میلیارد انجام شده است.

 مدیر شهرک صنعتی ادامه داد: پروژه گازرسانی به فاز 1 شهرک صنعتی قرچک، به ارزش 20 میلیارد ریال، پروژه تهیه و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی، علائم راهنمایی و رانندگی و بیلبورد در شهرک صنعتی قرچک به ارزش 6 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات شهرک، بیان کرد: اتصال راه دسترسی شهرک صنعتی قرچک به کمربندی جنوبی شهرستان و مشخص شد؛ تقاطع زیرگذر و تعریض زیرگذر، رفع مشکل 2 از زمین‌های شهرک تملک حدود 100 هکتار از اراضی مالکان کشاورزی واقع در فاز 2 شهرک برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی در فاز 2 بر اساس موافقت‌نامه فی‌مابین شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

وی در ادامه گفت: تعیین تکلیف واحدهای غیرمجاز دباغی در اطراف شهرک که فاضلاب و ضایعات آن‌ها از طریق یک کانال به شهرک صنعتی وارد و با توجه به بالا بودن سطح آب‌های زیرسطحی باعث بروز مشکلات زیست‌محیطی در شهرک شده بود که با همکاری مسؤولان شهرستان از فعالیت این واحدها جلوگیری شد.

وی گفت: اراضی شهرک صنعتی به وسعت 750 هکتار در 4 فاز عملیاتی از 124 سند مشاعی تشکیل شده است که سال‌های 82 و 83 از سه پلاک اصلی 46،54 و 43 به‌صورت مستثنیات از اراضی کشاورزی خریداری شده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.