| کد خبر: 154492 |

محمد خدابخشی مطرح کرد:

۵۷۰۰ کیلومتر خط راه‌آهن در دست احداث است

محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه حمل‌ونقل ریلی از دو جهت حمل بار و توسعه ترانزیت و اظهار داشت: نمایندگان مجلس از هدف‌گذاری‌های مشخص وزارت راه و شهرسازی در مورد حمل کالاهای ترانزیتی کشورهای همسایه با راه‌آهن حمایت خواهند کرد.

تین نیوز

محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه حمل‌ونقل ریلی از دو جهت حمل بار و توسعه ترانزیت و اظهار داشت: نمایندگان مجلس از هدف‌گذاری‌های مشخص وزارت راه و شهرسازی در مورد حمل کالاهای ترانزیتی کشورهای همسایه با راه‌آهن حمایت خواهند کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۵۷۰۰ کیلومتر خط راه آهن در دست احداث است، افزود: در مجلس شورای اسلامی بخصوص کمیسیون تلفیق برنامه ششم، تلاش کردیم تا اعتبارات خوبی برای کمک به توسعه حمل و نقل ریلی تصویب شود.

وی با تأکید بر توسعه حمل‌ونقل ریلی از دو جهت حمل بار و توسعه ترانزیت و اظهار داشت : ما می‌توانیم حمل کالاهای کشورهای همسایه را بر عهده بگیریم و درآمد قابل‌توجهی را از این بخش برای کشور کسب کنیم.

خدابخشی با بیان این‌که این بخش از درآمدها در آینده با برنامه‌ریزی می‌تواند جای بخش قابل‌توجهی از درآمدهای نفتی را بگیرد خاطرنشان ساخت : همچنین این امر موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش بار جاده‌ها می‌شود و قیمت نهایی تولید کالا را کاهش می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در مورد نگاه مجلس به حوزه ریلی در بودجه سال ۹۷، تصریح کرد: مجلس درصدد است تا حدی که امکانش باشد به توسعه راه‌آهن کمک کند و تلاش می‌کنیم در این بودجه راه‌آهن به‌خوبی دیده شود.

وی گفت : کمیسیون برنامه‌وبودجه نگاه کلانی به این امر و توسعه کشور دارد و نمایندگان عضو آن تنها به پیشرفت راه‌آهن در حوزه انتخابیه خود فکر نمی‌کنند بلکه مایل به توسعه آن در سراسر کشور هستند .

نماینده الیگودرز افزود: امیدواریم که وزارت راه و شهرسازی هدف‌گذاری‌های مشخص و روشن و منطقی در این زمینه بخصوص در مورد حمل کالا ترانزیتی کشورهای همسایه با راه‌آهن داشته باشد و با پیشنهاد آن‌ها به مجلس، نه‌تنها کمیسیون برنامه‌وبودجه بلکه همه نمایندگان مطمئناً از آن حمایت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دامء 0 0

    سلام کاهش کشته هادرجاده ها15000کشته اگرهرنفر2میلیاردفقط زیان مالی به اقتصادکشوربزند

  • ناشناس 0 0

    سلام کاهش کشته ومجروحین درجاده هااز15000هم بایدتوجه کرد