| کد خبر: 153995 |

◄ حمل و نقل ریلی کلید توسعه ایران

هادی قوامی نایب رییس کمیسیون بودجه مجلس حمل‌ونقل ریلی را سرمایه‌ای ارزشمند برای ایران دانست و افزود: با توسعه شبکه ریلی شاهد رشد همه جانبه در سراسر کشور خواهیم بود.

تین نیوز

هادی قوامی نایب رییس کمیسیون بودجه مجلس حمل‌ونقل ریلی را سرمایه‌ای ارزشمند برای ایران دانست و افزود: با توسعه شبکه ریلی شاهد رشد همه جانبه در سراسر کشور خواهیم بود.

او گفت: شبکه ریلی زیرساخت بسیار مهمی است که با گسترش آن به مراکز استان‌ها و شهرهای مرزی خواهیم توانست ارتباط بازرگانی بهتری با کشورهای منطقه داشته باشیم.

قوامی با اشاره به اصل 43 قانون اساسی گفت: طبق این اصل باید از اتلاف سرمایه‌های کشور جلوگیری شود و توسعه حمل‌ونقل ریلی یکی از راه‌های جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی است.

قوامی در ادامه تاکید کرد: مهمترین سرمایه گذاری این است که تمام نقاط سعب العبور و دوردست را با استفاده از شبکه ریلی ممکن و در دسترس کنیم که این مهم، اهتمام دولت و مجلس و متولیان امر را می‌طلبد.

او اضافه کرد: با ارتباط هندوستان از طریق چابهار به آسیای میانه، راه آهن از چابهار، زاهدان، سبزوار و اسفراین عبور خواهد کرد و از آنجا به آسیای میانه متصل خواهد شود. در این صورت زمان سفرکوتاه می‌شود و هم بارمطمئن به مقصد می‌رسد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به ویژگی‌های راه‌آهن از حیث اقتصادی اظهارکرد: از ۱۳۵۰ هزارمیلیارد تومان نقدینگی کشور ۶۲ درصد در اختیار استان تهران قرار دارد که این خلاف اصل ۴۸ قانون اساسی است و این ضعف ماست که نتوانسته‌ایم هر منطقه‌ای را به فراخور استعداش رشد دهیم.

او اضافه کرد: ۴۰ درصد جمعیت کشور درکلان‌شهرهاست و ۱۶ درصد در تهران ساکن هستند که بدون شک با تکمیل و توسعه راه‌آهن، به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها می‌توان به رشد اقتصادی و توسعه سایر مناطق هم کمک کرد.

قوامی با بیان اینکه نباید در جامعه گرفتارتمرکز بیش ازحد شویم، خاطرنشان کرد: درتهران روزانه بالای یک و نیم میلیون تقاضای سفر وجود دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح بخش زیادی ازآن را به شبکه حمل‌ونقل ریلی منتقل کرد.

وی افزود: با استفاده از شبکه حمل‌ونقل ریلی مصرف بالای ۹۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۰ میلیون لیتر گازوییل در کشور به ۲۰ میلیون لیتر کاهش پیدا خواهد کرد و با این مدیریت هزینه می‌توان ارز به دست آورد و آن را به سرمایه تبدیل کرد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه حمل‌ونقل ریلی مطمئن‌ترین و بهترین زیرساختی است که می‌تواند توسعه را به ارمغان بیاورد، گفت: ما متاسفانه ریل‌گذاری مناسب در کشور انجام نشده، چرا که اگر این اتفاق می‌افتاد باید درکوتاه‌ترین زمان ممکن یک نفر از تهران به شهری مثل مشهد می‌رفت که امیدواریم با تدابیر مثبتی که اندیشیده می‌شود در آینده شاهد کاهش زمان سفرهای ریلی باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.