| کد خبر: 153300 |

صبح امروز صورت گرفت:

بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از ایستگاه راه‌آهن اینچه برون

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون بزودی برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس مطرح می شود، افزود: این منطقه آزاد می تواند از ظرفیت صادراتی و وارداتی خوبی برخوردار باشد.

تین نیوز

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون بزودی برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس مطرح می شود، افزود: این منطقه آزاد می تواند از ظرفیت صادراتی و وارداتی خوبی برخوردار باشد. 

به گزارش ایرنا، رئیس و برخی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار گلستان روز پنجشنبه با حضور دربخش مرزی داشلی برون این شهرستان از گمرک ، پایانه مرزی و تاسیسات راه‌آهن اینچه برون بازدید کردند. که علاوه بر ایستگاه راه‌آهن اینچه برون، گمرک و پایانه مرزی آن، محدوده منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون گنبدکاووس نیز مورد بازدید اعضای کمیسون اقتصادی مجلس قرار گرفت.

در ادامه این بازدید با برگزاری یک نشست، قابلیت ها و ظرفیت های منطقه مرزی و راه آهن بین المللی اینچه برون با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان گلستان بررسی شد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در ابتدای این جلسه با بیان ظرفیت های این شهرستان، تصویب منطقه آزاد اینچه برون را از مطالبات مردم این دیار عنوان کرد. 

عبدالقدیر کریمی گفت: با تصویت منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون، منطقه گنبدکاووس و استان گلستان از نظر اقتصادی، توسعه و اشتغال شاهد تحول بزرگی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به مزیت های اینچه برون از حیث وجود هزاران هکتار زمین لم یزرع متعلق به منابع طبیعی، کمبود جمعیت و همجواری با کشورهای آسیای مرکزی بویژه قزاقستان گفت: این کشور با تولید انبوه غلات و داشتن ذخایر و معادن بی شمار سنگ آهن، ذغال سنگ و نفت و گاز می تواندبه رونق منطقه آزاد تجاری اینچه برون کمک کند.

حسینقلی قوانلو افزود: در کنار این مزیت ها می توان با احداث شهرک متالوژی در زمینه فراوری و صادرات مجدد نیز فعالیت کرد.

وی افزود: تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون به رونق اقتصادی و توسعه و اشتغال استان گلستان بویژه مناطق شمالی استان در راستای منویات رهبری مبنی رسیدگی به مناطق محروم نیز کمک می کند.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بالای منطقه اینچه برون گفت: تصویب این منطقه در مجلس می تواند به رشد و توسعه منطقه و استان کمک کند.  

نورمحمد تربتی نژاد با بیان اینکه لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون بزودی برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس مطرح می شود، افزود: این منطقه آزاد می تواند از ظرفیت صادراتی و وارداتی خوبی برخوردار باشد. 

در این بازید پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از اعضای این کمیسیون حضور دارند.

گمرک اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس و در بخش مرزی داشلی برون این شهرستان در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است و راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران که در آذر ماه سال ۹۳ با حضور روسای جمهوری سه کشوربه بهره برداری رسید، از این منطقه وارد خاک کشورمان می شود.

در این منطقه علاوه بر ایجاد ایستگاه راه آهن که هم اکنون قطارهای کشور چین نیز با استفاده از خط آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران به کشورمان وارد می شوند، عملیات احداث بندر خشک نیز در حال انجام است و علاوه برآن، ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون نیز در انتظار تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.