| کد خبر: 152396 |

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور خبر داد:

نخستین قطار لوکس پنج ستاره زنجان–قزوین – مشهد به حرکت درآمد

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور از نواخته شدن سوت قطار پنج ستاره زنجان- قزوین – مشهد خبر داد و گفت: سطح خدمات ارائه شده این قطارها در حد شرکت‌های هواپیمایی بوده و کوپه‌های آن در چهار کلاس طراحی شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور از نواخته شدن سوت قطار پنج ستاره زنجان- قزوین – مشهد خبر داد و گفت: سطح خدمات ارائه شده این قطارها در حد شرکت‌های هواپیمایی بوده و کوپه‌های آن در چهار کلاس طراحی شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی خدایی با اعلام این خبر گفت: چهارمین قطار لوکس پنج ستاره راه‌آهن جمهوری اسلامی در خط زنجان - قزوین - مشهد با هدف ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مسافران، افزایش ضریب ایمنی و کاهش زمان سفر توسط بخش خصوص (شرکت فدک) راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این قطار در ۴ کلاس به مسافران خود خدمات ارائه خواهد کرد، گفت: قیمت بلیت این قطار برای مسیر زنجان به مشهد همانند قیمت بلیت تهران به مشهد محاسبه می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب زمان حرکت قطارهای لوکس پنج ستاره را یک روز در میان اعلام کرد و یادآور شد: این قطارها ساعت ۱۵ از زنجان به قزوین می‌آید و در ساعت پنج و ۳۵ دقیقه روز بعد به مشهد می‌رسد و سپس در ساعت ۱۶ همان روز از مشهد عازم قزوین و زنجان خواهند بود.

خدایی در ادامه گفت: سطح خدمات ارائه شده این قطارها در حد شرکت‌های هواپیمایی بوده و کوپه‌های آن در چهار کلاس طراحی شده و قیمت بلیت‌های آن نیز در طول سال شناور است.

خدایی اضافه کرد: هر قطار لوکس پنج ستاره دارای ۱۰ سالن و هر سالن دارای ۱۰ کوپه چهارنفره است که دارای قابلیت‌های فراوان از جمله GPS، سیستم‌های پخش صدا و فیلم، درجه حرارت متغیر و امکان فراخوان مهماندار بوده و با توجه به هتل‌های طرف قرارداد با این شرکت، امکان تهیه هتل‌های درجه یک تا پنج با تخفیف‌های لازم نیز برای مسافران آن وجود دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور افزود: در حال حاضر قطارهای لوکس پنج ستاره در خطوط ریلی قم - مشهد، تهران - شیراز و تهران - مشهد به ارائه خدمت مشغول هستند.

خدایی بیان کرد: این قطار لوکس که قابلیت حرکت با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد، دارای امکاناتی از قبیل سرویس پذیرایی، آموزش مهمان‌داران، دکوربندی و امکانات داخلی واگن‌ها بر اساس استانداردهای قطارهای پنج ستارهٔ دنیا طراحی شده است. مسافران قطار می‌توانند بسته به انتظارات و بودجه‌شان هر کدام از کلاس‌های مسافری این قطار را انتخاب کنند.

وی افزود: واگن‌های این قطارِ دوستدار محیط‌زیست، مجهز به سامانهٔ اعلام و اطفای حریق‌اند و مطابق با استانداردهای شرکت‌های هواپیمایی روز دنیا در این قطار طراحی و تعبیه شده است.

علی خدایی در پایان گفت: فاصله طولی خطوط ریلی قزوین - مشهد یک هزار و ۱۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.