| کد خبر: 149871 |

معاون مسافری راه آهن خبر داد:

رشد 5/3 درصدی جابجایی مسافر در قطارهای حومه ای و بین شهری

معاون مسافری راه آهن گفت: در سال جاری 13 میلیون مسافر توسط قطارهای حومه ای و بین شهری جابجا شده است که رشد 5/3 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل دارد.

تین نیوز

معاون مسافری راه آهن گفت: در سال جاری 13 میلیون مسافر توسط قطارهای حومه ای و بین شهری جابجا شده است که رشد 5/3 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی در نشست با کارکنان اداره کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری با بیان اینکه طی شش ماهه نخست امسال راه آهن در بخش مسافری و باری و مسدودی خط، عملکرد خوبی داشته است گفت: این امر به دلیل تلاشها و برنامه ریزی های کارکنان بوده است هر چند که علی رغم رشد در شاخص های ذکر شده، به دلیل ظرفیت های راه آهن از برنامه پیش بینی شده عقب هستیم.

وی ادامه داد: برنامه پیش بینی شده برای جابجایی مسافر در سال جاری27 میلیون نفر است که هرچند تا کنون رشد 5/3 درصدی هم در قطارهای حومه ای و هم قطارهای بین شهری نسبت به مدت مشابه سالهای قبل داشته ایم اما تعداد جابجایی مسافر 13 میلیون مسافر در سال جاری بوده است.

وی تاکید کرد: این افزایش در حالی صورت گرفته که از سال 89 تا کنون تعداد مسافر سیر نزولی داشته و 350 واگن مسافری را نیز در سال جاری به دلیل فرسودگی از سیر خارج کرده ایم.

به گفته موسوی، اگر مسدودی خط جهت بازسازی و بهسازی خطوط صورت نمی گرفت روند افزایش جابجایی مسافر طی سال جاری به 6 درصد نیز می رسید.

وی ابراز امیدواری کرد: از ابتدای سال آینده شاهد ورود واگن های جدید در بخش مسافری باتشیم.

موسوی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش گردشگری افزود: ورود قطارهای 5 ستاره به ناوگان ریلی اقدام خوبی بود که نشان داد شرکت راه آهن قطارهای خوب با کیفیت و خدمات بالا ارائه می دهد.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه تلاش می کنیم برای تمامی استانها قطار 5 ستاره را راه اندازی کنیم خاطر نشان کرد: مقرر شده در پاییز امسال قطار 5 ستاره از استانهای زنجان، قزوین و البرز به مقصد مشهد مقدس راه اندازی شود.

وی ادامه داد: مهمترین چالش معاونت مسافری، اقتصادی کردن قطارهای مسافری در بخش عملیات و سرمایه گذاری است زیرا در بسیاری از مسیرهای مبدأ- مقصد که نیاز به راه اندازی قطار جدید وجود دارد بدون کمک دولت در بخش پرداخت وام و بند ق و کمک راه آهن در بخش هزینه لکوموتیو و حق دسترسی، راه اندازی قطار توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: با توجه به مطالعاتی که انجام شده یکی از راههای اقتصادی کردن قطارهای مسافری در برخی کشورها، خرده بار است به این مفهوم که انتهای قطارهای مسافری یک تا دو واگن برای حمل خرده بار نصب می شود تا از این طریق بخشی از ضرر و زیان جبران شود و راه آهن این آمادگی را دارد تا با در اختیار گذاشتن زمین و .. از شرکتهای مسافری در این زمینه حمایت کند.

میزان ایجاد درآمد از طریق خرده بار، افزایش ضریب اشغال قطارها، رفع موانع کسب و کار شرکتهای مسافری از طریق بررسی و بازبینی در قوانین، زمان مناسب حرکت قطار، تجزیه و تحلیل تاخیرهای صورت گرفته جهت کاهش آنها و اطلاع رسانی و تبلیغ برای مسافرین از جمله موضوعاتی بود که معاونت مسافری خواستار بررسی آنها توسط کارمندان زیرمجموعه خود شد.

موسوی همچنین بر بررسی افزایش بهره وری در بخش مسافری، استانداردسازی خدمات ارائه شده به مسافرین، مشتری مداری، آموزش روسای قطار، مهمانداران، مامورین فنی و مامورین ایستگاهها تاکید کرد.

در این نشست گزارش عملکرد سامانه صدای مسافر(5149)، بلیت اداری، قطارهای گردشگری، امور مربوط به روسای قطار، نظارت بر سیر قطارهای مسافری و خدمات ارئه شده توسط آنها در شش ماهه اول امسال و برنامه های در نظر گرفته شده برای نیمه دوم سال توسط مدیریت و روسای گروه اداره کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری ارائه شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.