| کد خبر: 149757 |

ورود نخستین قطار کانتینری چین به ایران از طریق اینچه‌برون

مراسم استقبال از قطار کانتینری باری چین به ایران با حضور صادقلو استاندار و محمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن ج.ا.ا در ایستگاه راه آهن اینچه برون برگزار شد.

تین نیوز

 مراسم استقبال از قطار کانتینری باری چین به ایران با حضور صادقلو استاندار و محمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن ج.ا.ا در ایستگاه راه آهن اینچه برون برگزار شد.

در این مراسم حسن صادقلو، استاندار گلستان گفت: توسعه ترانزیت کالا، از راه‌های ایجاد ارزش افزوده برای این خط ریلی است.

وی با تاکید بر ضرورت پایداری و استمرار تردد قطارهای ترانزیتی از مسیر راه‌آهن اینچه برون گفت: برای تحقق این مهم باید معافیت‌ها و مشوق‌های لازم برای بازرگانان پیش‌بینی شود.صادقلو تسریع در احداث خط عریض و تغییر بوژی، ایجاد سکوهای تخلیه بار در ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون، توسعه روابط با ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی و چین، راه‌اندازی ایکس ری کانتینری و احداث بندرخشک را از دیگر نیازهای راه‌آهن اینچه برون برای ایجاد ارزش افزوده در این خط ریلی برشمرد و بر آن تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دولت در چهار سال گذشته اقدامات زیرساختی خوبی در حوزه راه‌آهن استان گلستان انجام داده که قابل تقدیر است.  صادقلو ادامه داد: دولت این اقدامات را برای توسعه خط ریلی اینچه برون انجام داده و چند پیوست کلی نیز برای کریدور شدن این منطقه پیش بینی کرده است.

 وی تصویب نهایی ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در مجلس و آغاز عملیات اجرایی بندرخشک در این منطقه را دو پیوست توسعه خط ریلی اینچه‌برون اعلام کرد و افزود: اجرایی شدن این پیوست‌ها به رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده خط ریلی کمک می‌کند. وی اضافه کرد: با توجه به برنامه پیش‌بینی شده برای جابه‌جایی سالانه ۱۰ میلیون تن کالا در چند سال آینده و ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن کالا در دورنمای آینده، اقدامات انجام شده برای رسیدن به این اهداف تاکنون رضایت بخش نبوده است. 

وی تصریح کرد: ورود نخستین محموله کانتینری با قطار از چین، طلیعه‌ای برای توسعه ترانزیت کالا از خط ریلی اینچه برون است.  استاندار گلستان همچنین بر لزوم اجرایی شدن خط راه‌آهن حومه‌ای گرگان - گنبد - کلاله به عنوان بخشی از راه آهن گرگان - مشهد تاکید و اظهار کرد: اجرایی شدن این طرح از مطالبات مردم منطقه است که به اندازه یک بزرگراه کار حمل و نقل را انجام می‌دهد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.